Auto na Gaz – odkrywamy prawdę

Najbardziej popularnym rozwiązaniem przy redukcji wydatków na paliwo jest montaż instalacji LPG. Przed założeniem instalacji LPG należy zerknąć co jest z tym gazem nie tak oraz powalić niektóre mity stworzone przez uczestników ruchu drogowego.

W Polsce instalacje LPG zdobyły renomę w na początku lat 90, lecz szczyt popularności zyskały dopiero w roku 2007 gdzie ceny gazu do benzyny były najbardziej korzystne. Jak grzyby po deszczu w tym okresie monterzy trudnili się w instalacjach gazowych. Warsztaty mechaniczne w tamtym okresie miały dużo pracy, nie kiedy trzeba było oczekiwać aż 4 tyg. w kolejce aby móc założyć instalacje LPG w samochodzie. Niestety jak to bywa z tendencją na rynku nabywców były warsztaty które nie umiały wykonać montażu instalacji gazowych do aut, np. silniki Valvetronic są bardzo złożenie skonstruowane i montaż gazu w tamtym okresie nie umożliwiała aby silnik z pod stajni BMW dobrze współpracował z LPG, aktualnie technologia instalacji gazowych się rozwinęła i jest możliwa instalacja LPG do tego typu motorów. Na wprost oszukańczym zakładom w tamtym okresie stanął Instytut Transportu Samochodowego gdzie przeprowadzał masowe kontrole warsztatów, co pozwoliło zredukować ilość podstępnych serwisów zakładających instalacje LPG.

LPG jest najbardziej szlachetnym paliwem ogólnodostępnym na rynku. Montaż instalacji nie wpływa na zmianę właściwości silników. Osiągi motorów spada nieznacznie bo tylko cztery procent co jest niemalże odczuwalną różnicą. LPG jest także eko przyjaznym paliwem ponieważ nie emituje spalin do . Należy pamiętać jednak aby wybierać jak najlepsze elementy do naszej instalacji gazowej. I tu kłania nam się rynek nabywców, do wyboru mamy różne marki które oferują całościowe instalacje gazowe oraz ich części. Jeśli zamierzamy zaoszczędzić i posiadamy wiedzę o motoryzacji to możemy z pewnością sami wybrać części lpg do naszego auta. Należy jednak mieć na uwadze aby do silnika o większej mocy dobierać moduły które pasują do danej mocy samochodu np. gdy mamy silnik ze stajni AUDI 2.0 TFSI o mocy 200KM to nie należy dodawać modułów przeznaczonych na motory o mocy 100kM. Gdybyśmy dobrali komponenty przeznaczone dla auta o niższej mocy wtedy mogłyby się pojawić problemy z motorem.

Koszty instalacji gazowych mogą być zróżnicowane w zależności o modelu silnika i jego złożoności. Wyżej przedstawiłem motor Valvetronic który aktualnie da się zagazować lecz koszt takiej czynności mieści się w granicach 3 a 4 tysięcy złotych. Warto więc jest zastanowić się i policzyć czy naprawdę instalacja lpg będzie się nam opłacała. Jeżeli jeździmy tylko po mieście np. po zakupy, to instalacja w takiej sytuacji wydaje się niepotrzebna, ponieważ koszt średni instalacji LPG to 2 tysiące lub więcej w zależności od typu silnika.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *