Do czego służy marketing automation?

Automatyzacja marketingu to działania marketingowe prowadzone z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania, pozwalające usprawnić i zwiększyć efektywność sprzedaży i podejmowanych akcji marketingowych.

Dzięki wdrożeniu nowoczesnej technologii informatycznej firma może gromadzić i wykorzystywać informacje o swoich obecnych oraz potencjalnych klientach, śledząc ich zachowania, reakcje, ścieżkę zakupową itd. Systemy marketing automation pozwalają pozyskiwać wartościowe dane, analizować je, a następnie na ich podstawie personalizować przekaz marketingowy do odbiorców o konkretnych zainteresowaniach.

Personalizacja przekazu

Zarządzanie kontaktami, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z ich dużą ilością jest niezwykle czasochłonne. Wobec ogromu potencjalnych klientów oraz różnorodności ich zachowań i zainteresowań wysyłanie jednego i tego samego komunikatu czy przekazu reklamowego do wszystkich to nie najlepsze rozwiązanie i może zrazić wielu odbiorców. Dzisiaj kluczem do sukcesu jest personalizacja, klient lubi czuć się wyjątkowo i być traktowany indywidualnie. A do tego właśnie zmierza zastosowanie platform marketing automation.

W oparciu o zebrane informacje behawioralne i demograficzne można przygotowywać i wysyłać do odbiorców skrojone na miarę oferty, newslettery, informacje o nowościach czy produktach pokrewnych do zakupionych, a nawet życzenia urodzinowe. Dodatkowo monitorowanie reakcji odbiorców oraz skuteczności prowadzonych działań pozwala na bieżącą modyfikację i optymalizację przekazu skierowanego do indywidualnego użytkownika.
Oprogramowanie marketing automation może przynieść firmom działającym w branży e-commerce wiele korzyści. Co ważne, technologię można dopasować do specyfiki i zakresu konkretnej działalności, dzięki czemu wdrożona technologia może z powodzeniem służyć dużym, doświadczonym podmiotom, jak i mniejszym, nowo powstałym przedsiębiorstwom, stawiającym swoje pierwsze kroki w biznesie.

Automatyzacja marketingu umożliwia generowanie leadów sprzedażowych i skuteczne dotarcie do klientów zainteresowanych ofertą oraz budowanie ich lojalności. Czy może być coś bardziej pożądanego przez firmy prowadzące np. sklepy internetowe?

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *