Franczyza – co musisz wiedzieć, nim się na nią zdecydujesz?

W świecie biznesu koncesje i licencje istnieją nie od dziś. Jest to dobry sposób na odstąpienie pewnych praw innej firmie, najczęściej z własnym zyskiem. Podobnym rozwiązaniem jest franczyza.
Jeśli zastanawiasz się nad tego typu planem na biznes powinieneś pamiętać o kilku faktach. Im bardziej znana marka, tym więcej będziesz musiał zapłacić za prawa do jej produktu czy wyrobionego już wizerunku. Oczywiście istnieje też  druga strona medalu: im bardziej znana marka tym większa szanse na sukces ma ten, kto ją wprowadza na dany teren. Wbrew pozorom bowiem Polska coraz bardziej otwiera się na świat ludzie dużo podróżują, odwiedzają bliskich za granicą, wprowadzają tu się także obcokrajowcy. To szczególnie ta grupa, która już poznała produkt na terenie innego kraju i posiada z nim pozytywne doświadczenia, najpewniej żywo zareaguje na wprowadzenie danej oferty w Polsce, jednak jeśli produkt będzie dobry, ma także przyjąć się u innych grup konsumenckich. Dlatego więc franczyza opiera się dużej mierze na rozpoznawalności marki oraz jakości usług. Im bardziej znana firma, tym lepiej, dlatego najlepiej jest we franczyzę wyłożyć sporo, mamy większe szanse, że się zwrócą, niż w przypadku odkupienia licencji do produktu oryginalnego, ale mało znanego.
Musisz też pamiętać o tym, że franczyzodawca  pozostawia kwestię rozwoju Twojego biznesu tylko i wyłącznie Tobie. Jeśli dostrzeże w Tobie partnera z potencjałem, możesz liczyć na pewne wsparcie doświadczonych pracowników, nie jest to jednak pewne. Franczyza więc nie jest dla Ciebie, jeśli nie jesteś samodzielny w działaniach.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *