Jak długo trwa remont silnika samochodowego?

Osoby, które zdecydują się na naprawę jednostki napędowej muszą liczyć się z tym, iż może ona potrwać dość długo. Przeważnie trwa to około siedmiu dni, jednak oficjalna długość naprawy zależeć będzie od stopnia wyeksploatowania silnika oraz dostępności niezbędnych do wymiany części.

Dlaczego naprawa silnika trwa tak długo? Oprócz czasu koniecznego na ewentualne sprowadzenie określonych, niezbędnych do naprawy części, konieczne jest również wykonanie wielu specjalistycznych działań. Są to przede wszystkim szlif wału, szlif cylindrów, którymi zajmuje się profesjonalna szlifiernia Wrocław, polerowanie wału, tulejowanie cylindrów, wymianę tłoków, regeneracja korbowodów. W przypadku silników diesla mogą to być dodatkowo czynności związane z uszkodzonym układem wtryskowym czy turbosprężarką.

Czy samodzielny remont silnika to dobry pomysł? Pod warunkiem, iż posiadamy specjalistyczną wiedzę i umiejętności jak najbardziej. W innym wypadku nie powinniśmy się zabierać do tego typu prac. Naprawa silnika wymaga bowiem nie tylko specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, ale także posiadania odpowiedniego sprzętu. Nie bez znaczenia jest również precyzja i dokładność w wykonywaniu poszczególnych czynności. Silnik jest specyficznym, rozbudowanym urządzeniem. Niechlujność lub zaniedbania podczas jego remontu mogą się źle skończyć – np. jego uszkodzeniem.

Ile kosztuje remont silnika? Zależy to od kilku czynników. Pod uwagę brany jest nie tylko stan jego wyeksploatowania, ale także ilość pracy, którą trzeba włożyć w przywrócenie jego sprawności oraz koszt niezbędnych do naprawy części.

Czy remont silnika się opłaca?

Wielu zmotoryzowanych zadaje sobie pytanie czy w razie awarii silnika opłaca się jego naprawa – oczywiście ze względu na potencjalny koszt. Jak wiadomo alternatywą dla naprawy jest kupno nowego, ewentualnie używanego silnika do samochodu.

Kupno nowego silnika to dla wielu spory wydatek. Używany będzie nieco tańszy, ale również może nas kosztować kilka tysięcy złotych. W przypadku niektórych modeli więcej. Biorąc pod uwagę czynniki ekonomiczne, najlepszym rozwiązaniem jest zatem naprawa silnika. Jeśli silnik nie jest całkowicie wyeksploatowany warto przemyśleć jego naprawę. Czasem wystarczy bowiem planowanie głowicy, czy osiowanie bloku silnika. Niekiedy potrzebny będzie generalny remont silnika co pociągnie za sobą nieco większe koszty, ale jeśli silnik jest do uratowania, warto takie rozwiązanie przeanalizować i przekalkulować.

Remont silnika może mieć bardzo różny zakres, który wynika bezpośrednio ze stopnia zużycia. Mała naprawa silnika dotyczyć będzie głównie elementów głowicy – np. planowanie głowicy, a także wymianę pierścieni tłokowych. Pozwala na to przedłużenie żywotności silnika nawet o kolejne 100.000 km. Jeśli po zdjęciu głowicy okaże się jednak, że cylindry są w złym stanie, jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest kapitalny remont, na który składa się tulejowanie cylindrów, szlif cylindrów czy szlif wałów. Wśród innych popularnych elementów remontu silnika znajdują się ponadto: regeneracja korbowodów, czy polerowanie wału.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *