Jak dobierać frazy kluczowe w tekstach SEO

W internetowym biznesie tak jak w każdym innym rodzaju działalności gospodarczej istnieje silna potrzeba dotarcia do potencjalnych klientów. W przypadku sklepu operującego w przestrzeni wirtualnej ta potrzeba jest jednocześnie warunkiem powodzenia całego przedsięwzięcia. Dlatego każda strona, serwis czy sklep internetowy aby stać się zauważalnym przez użytkowników Internetu musi inwestować w reklamę. W przypadku reklamy internetowej, jedną z jej form jest pozycjonowanie.

Niezależnie od tego czy zamierzamy zainwestować w zakup linków sponsorowanych, czy też stawiamy na pozycjonowanie naturalne, będziemy musieli dokonać wyboru określonych słów kluczowych, na które przywoływana będzie nasza strona w wyszukiwarkach internetowych.

Wybierając linki sponsorowane będziemy musieli jedynie wybrać same frazy, za klikanie których oczywiście później zapłacimy. Decydując się na pozycjonowanie organiczne, potrzebne będą teksty SEO, czyli specyficzne artykuły publikowane w wielu różnych miejscach, zwierające w swej treści ustalone przez nas słowa kluczowe. Takie teksty to m.in. opisy do katalogów, precle, teksty tematyczne na blogi lub teksty synonimiczne, z których generuje się duża liczbę unikalnych tekstów wcześniej wymienionych typów.

Przejdźmy jednak do sedna. Jak wybrać właściwe dla naszej działalności słowa kluczowe? W każdym przypadku powinny być to słowa ściśle związane z tematyką promowanej witryny. Jeśli jednak chodzi o sam zakres tematyczny tych słów, istnieją tutaj dwie szkoły. Pierwsza z nich mówi aby stawiać na słowa ogólne. Na przykład jeśli prowadzimy internetowy sklep wędkarski pozycjonujemy się na słowa typu: sklep wędkarski, wędkarstwo czy artykuły wędkarskie. Druga szkoła mówi, aby stawiać na frazy zdecydowanie bardziej szczegółowe. W przypadku wspomnianego sklepu wędkarskiego mogą to być frazy typu: wędkarstwo karpiowe, kołowrotki, przynęty lub jeszcze bardziej szczegółowe takie jak: kołowrotki spinningowe, żywe przynęty itp.

Słowa bardziej ogólne sprawdzają się przy pozycjonowaniu naturalnym – dzięki nim możemy zwiększyć liczbę odwiedzin naszego serwisu. Słowa bardziej szczegółowe są najbardziej opłacalne w systemach linków sponsorowanych, gdzie płacimy za kliknięcie w link prowadzący do naszej strony.

Wybór konkretnej metody zależeć będzie zatem od naszych oczekiwań. Jak zwykle najkorzystniej będzie połączyć ze sobą obie metody. Oczywiście jeśli pozwolą nam na to nasze finanse.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.