Korzyści z aktywności w wodzie

Zalety pływania

Pływanie i aerobik wodny to  coraz bardziej polarne trendy aktywności fizycznej zarówno wśród dzieci i osób dorosłych. Ma to związek z rosnącą świadomością ludzi o dobroczynnym wpływie aktywności w wodzie na organizm ludzki. Zamiast zabiegać o wizytę w gabinetach lekarskich lepiej zastosować profilaktykę, która okazuje się być tańsza i zdecydowanie efektywniejsza. Regularne pływanie korzystnie wpływa na układ krążenia, co przekłada się na zmniejszenie ryzyka zawału serca chorób wieńcowych. Trening w wodzie kształtuje naszą sylwetkę, pomaga w odchudzania oraz zwiększa ruchomość stawów co jest istotne w codziennym życiu. Dodatkowo pływanie świetnie spełnia funkcję korekcyjną zapewniając odciążenie kręgosłupa, rozluźnieniu mięśni i elongacje kręgosłupa. Szczególnie ta właściwość aktywności fizycznej w środowisku wodnym jest polecana dzieciom, które są obarczone złymi nawykami nabytymi przed komputerem i telewizorem.

Korzyści z regularnego pływania:

  • kształtuje sylwetkę naszego ciała
  • kształtuje nasze zdrowie i poprawia odporność
  • wzmacnia nasze mięśnie
  • pomaga w odchudzaniu
  • poprawia sprawność serca
  • łagodzi negatywne następstwa ciąży
  • obniżą poziom złego cholesterolu
  • koryguje wady postawy
  • poprawia samopoczucie
  • nie powodują kontuzji
  • rodzinne pływanie wzmacnia więzi pomiędzy ich członkami

Pływanie zatem daje obraz rekreacji dosłownie dla każdego w każdym wieku. Już niemowlęta pod fachowym okiem instruktora mogą odbywać swoje pierwsze styczności z wodą. Dzieci szkolne dzięki pływaniu poprawią swoją kondycje, odwagę wśród rówieśników i dzięki temu skorygują ewentualne błędy postawy. Osoby dorosłe i seniorzy będą mogli się zrelaksować i poprawić swoją wydolność organizmu nie  narażając się na kontuzje.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *