Kruszywa kopalne

W związku z przebudową znacznej ilości dróg krajowych, autostrad, a także dróg lokalnych zaistniała konieczność pozyskiwanie znacznej ilości kruszywa stanowiącego główny  składnik przy budowie infrastruktury drogowej. Szczególnie duże zapotrzebowanie na żwir, tłuczeń i innego rodzaju kruszywa sprawiło, że jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się liczne kopalnie odkrywkowe oferujące rzeczony materiał.

Nie bez znaczenia jest określona jakość surowca ściśle określona przez polskie normy:

  • PN – EN 12620 2004 – Kruszywa do betonu
  • PN – EN 13242 2004 – Kruszywa do niezwiązanych i hydraulicznie związanych materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym
  • PN – EN 13139 2003 – Kruszywa do zapraw
  • PN – EN 13043 2004 – Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu

Tylko najlepsze produkty mogą spełnić te wyśrubowane normy. Więc jakość żwiru, tłucznia i piasku musi być stale kontrolowana przez wyspecjalizowane laboratoria. Spełnienie tych wymogów przyczynia się do zadowolenia inwestora a przede wszystkim do trwałości naszych dróg.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.