Najlepsze strategie promocyjne, które pomogą zwiększyć sprzedaż

strategie marketingowe

Akcje promocyjne dotyczące produktów czy usług są wykorzystywane przez niemal wszystkie firmy w celu przyciągania klientów i zwiększania sprzedaży. Artykuł ten przedstawi kilka metod promocji marketingowych, które warto wziąć pod uwagę planując wydatki na marketing. 

Jest takie biznesowe motto „nasz klient, nasz pan”, za którym stara się podążać wielu przedsiębiorców, i jest to w dużej mierze prawda. Działy marketingowe każdej firmy robią co tylko mogą, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Metody promocyjne są ważnymi i powinny być skutecznymi strategiami marketingowymi. Czasami od zwykłej reklamy, w która pompuje się miliony złotych w sakli globalnej, lepsze staje się zastosowanie nowej strategii promocyjnej, jednak wiele zależeć będzie od branży.

Marketing promocji

Marketing promocyjny to narzędzie biznesowe, które ma na celu przyciągnięcie klientów do zakupu produktów firmy. Zasadniczo marketing promocyjny jest prowadzony przez firmy w celu przyspieszenia sprzedaży swoich produktów lub przyciągnięcia zainteresowania większej liczby potencjalnych klientów. Przed opracowaniem strategii marketingu promocyjnego firmy muszą przeznaczyć określony budżet i ustalić cel, aby możliwe było uzyskanie oczekiwanego zwrotu z inwestycji.

Strategie promocyjne

Istnieją zasadniczo dwie strategie promocyjne:  strategia push (popychanie) i strategia pull (przyciąganie).

  • Zgodnie ze strategią push, marketerzy oferują hojne rabaty i korzyści dla klientów, dzięki czemu sprzedaż może zostać drastycznie zwiększona. Jest to jedna z najbardziej udanych strategii, a metoda udzielania rabatów jest często udana dla większości firm. Głównym celem jest tutaj obniżenie kosztów reklamy.
  • Z kolei strategia „pull” minimalizuje użycie różnych kanałów, a główny nacisk kładzie się na reklamowanie produktu. Jej celem jest stworzenie potencjalnego rynku dla produktów firmy.

Sprzedaż personalna

Jednym z najstarszych sposobów bezpośredniej promocji jest sprzedaż produktów poprzez bezpośrednią interakcję między sprzedawcą a kupującym. Uważa się, że jest to najtrudniejsza forma marketingu, ponieważ wymaga umiejętności perswazji i doskonałych umiejętności komunikacyjnych.

Kupony, gadżety reklamowe

W celu przyciągnięcia większej liczby klientów, firmy dystrybuują specjalne kupony na zakupy i broszury na temat produktów. Klienci otrzymują podstawowe informacje o nowo wprowadzonych produktach lub są zaopatrzeni w kupony zniżkowe na zakup niektórych akcesoriów / kolekcji. Kupony stanowią skuteczny plan marketingowy dla małych i dużych firm handlowych i usługowych. Wsparciem może być wykorzystanie serii gadżetów reklamowych i upominków. Szeroka możliwość ich wykorzystania sprawia, że mogą być nieodłącznym elementem każdej kampanii, jak np.:

  • otwarcie nowego sklepu,
  • podziękowanie za lojalność,
  • poprawa stosunków na linii sprzedawca – kupujący, etc.

Konkursy z nagrodami

Jedną ze skutecznych, popularnych i preferowanych form metod promocyjnych jest organizowanie konkursów dla klientów. Wszyscy zgodzimy się z tym, że wygrywanie upominków np. w centrum handlowym lub odwiedzanym sklepie jest po prostu ekscytujące.

Darmowe próbki

Idea swobodnej dystrybucji produktów bez określenia cen może brzmieć dziwnie i szalenie dla każdej firmy, jednak istnieje pewien element prawdy w tym, że liczne firmy zyskały znaczne profity dzięki wykorzystaniu idei darmowych próbek. Warto opracować strategię, dzięki której pomysł darmowych próbek nie spowoduje strat dla Twojej firmy, a pozwoli zainteresowanym na przetestowanie, wypróbowanie produktu, w celu większego zainteresowania nim. W efekcie ma się to przełożyć na większa sprzedaż.

Rozpatrując różne metody promocji marketingowych, należy zdać sobie sprawę, że strategie te nie są ustalonymi formułami czy przepisami na pomyślne uruchomienie biznesu i zapewnienie wysokiej sprzedaży produktu. Bez wątpienia strategie te są skuteczne, ale istnieją różne siły rynkowe, które mogą wpływać na perspektywy sprzedaży. Bardzo ważne także są kwestie związane ze znajomością rynku lokalnego, doświadczenie, spryt i pomysłowość.

Artykuł powstał we współpracy z Gifts24.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.