Narciarstwo biegowe, dlaczego to jeden z najzdrowszych sportów?

Bieganie na nartach było popularne wiele lat temu, by potem przejść do lamusa. Ostatnimi czasy biegówki pozostawały w cieniu narciarstwa alpejskiego i popularnych skoków, które stały się dla Polaków niemal sportem narodowym. Ogólny wzrost zainteresowania sportami zimowymi spowodował jednak, że także narciarstwo biegowe powraca powoli do łask. Nic dziwnego! To sport dla każdego, bardzo przyjemny, ciekawy i z wielu powodów niezwykle korzystnie wpływający na nasz organizm.

Biegać na nartach może właściwie każdy – niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Już kilka dłuższych dystansów pokonanych na nartach poprawi nasz ogólne samopoczucie i korzystnie wpłynie na stan zdrowia. Biegając na nartach, szybko wzmacniasz mięśnie. Poprawia się funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia. Wspierana jest praca serca. Trening jest jednocześnie na tyle przyjemny i różnorodny – dzięki możliwości wyboru ciekawych tras – że wysiłek nie est przez nas tak odczuwalny. W rezultacie nawet nie zauważamy, kiedy nasza kondycja ulega poprawie, a pokonywane dystanse wydłużają się.

Narciarstwo biegowe łączy w sobie korzyści kilku dyscyplin. Jego ogromną przewagą, jeśli chodzi o wpływ na nasze zdrowie, jest fakt, iż bieganie na nartach angażuje całe ciało. Poruszamy nogami oraz rękoma, pracują plecy, barki, brzuch. Zaangażowane są wszystkie partie mięśniowe. To chyba największa zaleta narciarstwa biegowego.

Biegówki są również prawdziwym zastrzykiem dodatkowej odporności. Nic tak nie sprzyja hartowaniu organizmu, jak ruch na świeżym powietrzu – i w niskich temperaturach. Treningi narciarstwa biegowego sprawiają, że nasza odporność szybko wzmacnia się i zmniejsza się wrażliwość na czynniki, które wcześniej byłyby dla naszego organizmu obciążające oraz mogłyby wywołać chorobę. Dodatkowo gdy wykonujemy aktywność fizyczną na mrozie, organizm musi spożytkować dodatkowe ilości energii na to, by się rozgrzać. Spalamy zatem po prostu więcej kalorii! Narciarstwo biegowe jest zatem zbawienne dla naszej sylwetki. To jeden ze sportów, które warto uprawiać, gdy borykamy się z problemem nadwagi.

Ruch na biegówkach wzmacnia także nasze serce i płuca. Może zapobiegać zawałom czy chorobom układu oddechowego. Razem w wydłużeniem treningów i poprawą kondycji zauważymy, że tętno przestaje nam tak bardzo przyspieszać, podobnie jak oddech. To wyraźny sygnał, że stajemy się coraz silniejsi i zdrowsi.

Zima wciąż trwa. Nie pozostaje zatem nic innego, jak dobrać narty biegowe, chwycić za kijki i pokonać pierwszy dystans. Potem idzie już z górki!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *