Obraz produktu w sklepie internetowym

Temat obrazu produktu w sklepie internetowym wydaje się błahy, a nawet mało ważny. Na napisanie takiego artykułu zdecydowałem się po kolejnej wizycie klienta z materiałami, które mają zostać umieszczone na sklepie internetowym. Całość realizacji robiliśmy w wysoce eleganckim stylu. Wzniosłość estetyka bije wszędzie. Projekt dotyczył sklepu internetowego z sukniami ślubnymi we Wrocławiu. Do ukończenia zlecenia brakowało jedynie produktów zamieszczonych w sklepie. Spotkanie było umówione, czekam na pamięć flash z pięknymi sukniami, które dodatkowo będą zdobić szatę graficzną. Szczerze powiedziawszy byłem tak dumny z elegancji projektu, że nie mogłem się doczekać kiedy wypuścimy „statek” na pełne morze.

Dostałem materiały, wkładam dysk do portu USB, otwieram folder ze zdjęciami i widzę…zdjęcia sukien ślubnych na wieszaku, które zostały wykonane telefonem komórkowym. Wierzcie mi że po umieszczeniu takiego materiału w sklepie internetowym nie pomoże najpiękniejsza szata graficzna, a serwis internetowy na klienta działa jak rozdymka.

Przejdźmy do sedna artykułu i zastanówmy się nad tym jakie zdjęcia powinny znaleźć się w naszym sklepie, aby zachęcić klienta do zakupu.

Co powinno zawierać zdjęcie produktowe?

Ktoś mógłby pomyśleć że zadaje retoryczne, oczywiste pytania. Jednak z doświadczenia wiem że warto je zadać. Jeżeli sprzedajemy przedmioty typu telefony, elektronarzędzia itp.: powinniśmy w każdej karcie produktowej posiadać galerię zdjęć produktów ze zdjęciami wykonanymi z kluczowych profilów. W przypadku produktów typu biżuteria, odzież, warto wykonać zdjęcia w mocnym zbliżeniu, Tak by było na przykład widać teksturę materiału, szwy i inne szczegóły.

Dlaczego tak ważna jest zawartość zdjęcia produktu? Klient nie możliwości dotknięcia produktu, obrócenia go w dłoni, zbadania jakości. W ocenie produktu muszą wystarczyć mu zdjęcia. Jeżeli masz dobrej jakości towar, tym bardziej powinieneś o to zadbać.

Tworzenie sklepów internetowych to nie tylko zaprogramowanie platformy sprzedażowej i szaty graficznej, to też organizacja treści które znajdą się w sklepie i będą rozwijane właśnie przez Ciebie. Zdjęcia dodawane do produktów wchodzą w skład szaty graficznej, ponieważ mają ogromne znaczenie na odbiór wizualny serwisu.

Jakość obrazu

Najczęściej popełniany błąd związany z dodawanie zdjęć na sklepie internetowym to niska jakość zdjęć. Często się zdarza tak jak wspominałem we wcześniejszym akapicie, że zdjęcia są wykonywane telefonem, w ułożeniu które w ogóle nie oddaje zalet i jakości produktu. Zdjęcie produktu, które zamieszczamy na sklepie internetowym powinno być wykonane najlepiej lustrzanką w odpowiednim oświetleniu i ostrości. Są metody domowe na uzyskanie niesamowitego efektu na przykład LED Light Box Portable Photo Studio, rozwiązanie te niestety doskonale spisuję się jedynie w przypadku nie wielkich produktów. Nie rób zdjęć odzieży na wieszaku, zatrudnij studentkę. Koszty mocno nie wzrosną a efekt będzie dużo lepszy.

Często to jakość zdjęcia prezentujące dany produkt decyduje, czy klient go kupi czy też nie. Warto zadbać by jak najdokładniej przedstawiało rzeczywisty wygląd oraz prezentowało wszystkie zalety produktu.

Rozmiar obrazu zdjęcia produktowego

Kwestia rozmiaru zdjęć wysyłanych na stronę internetową, jest dość prosta. Zdjęcia nie mogą być zbyt małe i zbyt duże. Najbardziej optymalne parametry obrazu to 900 pikseli w szerszym boku oraz 72 – 90 dpi. Gdy wyślemy tak przygotowane zdjęcie będziemy mieli pewność, że nie spowolni ono ładowania się strony, a użytkownik będzie mógł zobaczyć wszystkie szczegóły zawarte na obrazie.

Dodając zdjęcie produktu do swojego sklepu internetowego pamiętaj o tych trzech zasadach. Zawsze zadaj sobie też pytanie, czy byś kupił dany produkt patrząc jedynie na zdjęcia które wykonałeś. Jeżeli chcesz rozszerzyć wiedzę, czytaj więcej na designcart.pl

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.