Odpowiednie dać rzeczy słowo

Powołując się na obliczenia niemieckiego naukowca Alberta Mehrabiana, tylko 7 procent informacji czerpiemy ze słów, 35 procent wnioskujemy z tonu głosu i aż 55 procent czerpiemy z mowy ciała. Z tego wynika, że dla osób nas słuchających to, co mówimy tak naprawdę ma niewielkie znaczenie. Może jednak nie do końca tak jest, skoro istnieje wiele technik językowych, które mają za zadanie wywarcie wpływu na odbiorcę i skłonienie go do określonego myślenia lub działania? Język perswazji, zatem nie powinien być dla nas zupełnie obojętny, ponieważ za jego sprawą inni wpływają na nasz umysł, stan emocjonalny, a nawet nasze decyzje.

Nie wierzysz w to, że pojedyncze słowo może wiele zmienić w Twoim myśleniu?

Zrobimy małe doświadczenie. Zamknij oczy i powiedź powoli słowa – obrazy, robiąc krótką przerwę po każdym z nich:

  • żółty, fioletowa krowa, Mój ojciec

Prawda, że wszystko to zobaczyłeś w swoich myślach i to na dodatek w odpowiednich kolorach! Teraz kolej na słowa – dźwięki:

  • budzik, dzwon kościelny, przejeżdżający motor

Czy usłyszałeś te dźwięki? Jeśli nie, to znaczy, że nie wystarczająco skoncentrowałeś się nad tym ćwiczeniem.

Na koniec tej zabawy zamknij oczy i w myślach wypowiedz powoli słowa – emocje:

  • zimno, stres, radość, relaks

Teraz na pewno odczułeś prawie na własnej skórze zimny dreszcz, nieprzyjemne uczucie związane ze stresem, ale także orzeźwiający powiew radości i relaksu.

To ćwiczenie pokazało nam, że słowa działają jak katalizatory uruchamiające obrazy, dźwięki, emocje w naszym umyśle. Wystarczy ich umiejętne użycie, abyśmy bezwiednie poddali się ich działaniu.

Więcej o mocy słów na moim blogu:

alinastasiak.blogspot.com

Malina

Jestem wieloletnim praktykiem zawodowym i doradcą w zakresie public relations i budowania wizerunku. Pasjonują mnie ludzie i możliwości porozumiewania się, jakie istnieją między nimi. Moją prywatną misją jest edukowanie i uświadamianie znaczenia, jakie ma kreowanie skutecznego wizerunku oraz komunikowanie się z otoczeniem, zarówno dla osób (nie tylko publicznych) i firm, jak i miejsc. Zgłębiam wiedzę w zakresie public relations, komunikowania, budowania wizerunku, mowy ciała i marketingu politycznego. Moje wykształcenie i doświadczenie zawodowe oraz wieloletnia praca w środowiskach biznesowych, dały mi możliwość sprawdzenia i wykorzystania wielu tych narzędzi w praktyce. To naprawdę działa!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.