Podstawowe rodzaje audytów stron

Audyt stron to pojęcie jednocześnie szerokie i specjalistyczne – zależy jak głęboko siedzi się w temacie. Strony audytowane są przeważnie pod względem użyteczności (z angielskiego web usability), oraz pod kątem SEO (audyty SEO).

Audyt web usability

Jeśli chodzi o badanie użyteczności, to upraszczając zagadnienie, można powiedzieć, że sprawa dotyczy skuteczności całego serwisu i konkretnych elementów w szczególności i satysfakcji internautów z korzystania ze strony. Wiadomo, ze od konstrukcji strony wiele zależy. Jeśli nie spodoba się użytkownikom, jeśli będzie niejasna i skomplikowana, a poruszanie się po stronie utrudnione, internauta po prostu zrezygnuje z korzystania z niej. I nie ma w tym przypadku znaczenia, czy szukamy jakiejś informacji, rozrywki, czy też chcemy dokonać zakupu przez internet.

Specjaliści od audytu stron poddają serwis szczegółowym testom, badany jest sposób organizacji informacji, nawigacja, nazewnictwo, a także na przykład wyszukiwanie. Audyt musi zakończyć się raportem, z którego dokładnie wynika, co na stronie szwankuje, co trzeba poprawić, jakie czynniki wpływają na użyteczność strony, oraz co można zrobić, by te błędy naprawić.

Audyt SEO

Jeśli zaś chodzi o audyt SEO, jest on niezwykle przydatny w wielu sytuacjach. Zazwyczaj sięga się po tę usługę w przypadku, gdy właściciel planuje jej zmianę lub pozycjonowanie. Zdarza się, że pozycjonowana strona nagle traci pozycje, słupki odwiedzalności spadają. To sygnał alarmowy, że coś jest nie tak. Wtedy warto skorzystać z usługi audytu SEO.

W trakcie audytu analizie poddawane są szczegółowe kwestie związane z domeną, kodem źródłowym, meta tagami, przyjaznymi linkami, publikowanymi na stronie treściami, linkami przychodzącymi i wychodzącymi, wykorzystaniem nagłówków, gęstością słów kluczowych itd. Chodzi o to, aby sprawdzić zgodność ze standardami optymalizacji stron pod wymogi wyszukiwarek. Przestrzeganie zasad ma tutaj kluczowe znaczenie dla pozycji serwisu w wynikach wyszukiwań.

Chcąc osiągnąć sukces w internecie, warto inwestować w dobrą technicznie, przyjazną użytkownikom i wyszukiwarce oraz atrakcyjną wizualnie stronę www. Może w tym pomóc specjalistyczny audyt użyteczności oraz SEO.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *