Pozycjonowanie stron, czy wciąż popularne?

Gdy prześledzić ilość firm, które zajmują się pozycjonowaniem można odnieść wrażenie, że popyt na tego typu usługi jest wręcz ogromny. W końcu podaż i popyt regulują się wzajemnie i rynek zawsze będzie odpowiadać na zapotrzebowanie na dany produkt. Czy jednak obecnie nie mamy przypadku nadwyżki podaży?

Pozycjonowanie stron jako usługa przebojem wdarła się na rynek. W momencie gdy okazało się, że zyski firm zależą od tego jak wysoko w wynikach wyszukiwania znajduje się ich domena, spowodowało, że firmy trudniące się tym rzemiosłem powstawały jak grzyby po deszczu. Nic dziwnego, w końcu kto lubi szukać i grzebać w ogromie stron internetowych firm oferujących szukane akurat przez nas usługi. Obecnie lubimy szybko i trafnie odnajdywać to czego szukamy, dlatego firmy z branży seo bardzo szybko stały się łakomym i pożądanym kąskiem. Dodatkowo przyjęło się, że te wyniki, które są najwyżej są najistotniejsze.

Wydaje się zatem, że pozycjonowanie stron stoi u szczytu popularności, a firmy niemalże błagają, aby ktoś ich pozycjonował. W końcu gdzie szukać jak w internecie, a jak w internecie to przez wyszukiwarkę Google…

Niestety rzeczywistość nie jest aż tak kolorowa, jakby wydawać się mogło. Rynek został przesycony, wiele firm bardzo drogo sprzedawało swoje usługi, przez co potencjalni klienci są zrażeni do promocji swojej firmy. Traktują ją jako reklamę nie przynoszącą zysku w porównaniu z ponoszonymi kosztami. Warto jednak spojrzeć na ten aspekt inaczej. W przypadku pozycjonowania mamy do czynienia z sugerowaniem rozwiązania szukanego przez klienta. Znaczy to, że tego typu reklama jest dużo skuteczniejsza niż ulotki, plakaty czy billboadry. Gdy ktoś szuka usługi czy produktu znajduje firmy, które odpowiadają potrzebom. Czego chcieć więcej? W końcu jak sprzedać swoje usługi skoro nikt nie znajduje mojej oferty? Właśnie w ten sposób. Nie firma wychodzi do klienta, ale sam klient ją znajduje, podaną niejako na tacy.

Wydaje się zatem, że element wzrostu podaży nie jest przesytem, a naturalną potrzebą rynku na tego typu usługi. W tym wypadku duża liczna firm, która zajmuje się pozycjonowanie stron naturalnie przyczyniła się do odpowiedniego obniżenia cen za te usługi. Każda firma, której oferta skierowana jest do klientów indywidualnych prędzej czy później sama będzie szukała możliwości pozycjonowania swojej strony. Także duże firmy, które chcą podkreślić swoją obecność na rynku na pozycji lidera potrzebują pozycjonowania.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *