Pozycjonowanie stron www – samemu czy poprzez agencję?

Pozycjonowanie stron w internecie

Co robisz, gdy chcesz coś znaleźć w internecie? Wpisujesz poszukiwaną frazę w Google i zaglądasz na strony z kilku pierwszych wyników. To samo robią Twoi potencjalni klienci. Jeżeli Twojej firmy nie ma na pierwszej stronie wyników, ruch z wyszukiwarki będzie znikomy, na czym cierpieć będzie Twój biznes. Jak pokonać konkurencję i znaleźć się w dającym większy ruch TOP10?

Pozycjonowanie stron internetowych

Aby strona poprawiła swoje pozycje, musi zostać odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wymagań wyszukiwarki, trzeba także zadbać o to, by prowadziły do niej wartościowe odnośniki (linki). Działanie te nazywamy pozycjonowaniem stron. Można zająć się tym na własną rękę lub zlecić to zadanie specjalistycznej agencji interaktywnej zajmującej się SEO. Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety.

Samodzielne pozycjonowanie

Zaletą takiego działania jest całkowita kontrola nad wszystkim, co dotyczy strony. Odpowiadasz sam przed sobą i ewentualne błędy idą tylko na Twoje konto. Poza tym nie płacisz firmie zewnętrznej. Jednak Twoim kosztem jest czas poświęcony na zgłębianie tajników pozycjonowania i wprowadzanie ich w życie. Wiedza na temat SEO jest bardzo łatwo dostępna w sieci w postaci kursów, poradników, prezentacji, webinarów itd. Licz się jednak z tym, że tak naprawdę nikt nie podzieli się w 100% swoim know-how i pewne triki znane są tylko doświadczonym pozycjonerom. Ponadto w pojedynkę raczej nie warto inwestować w dostęp do narzędzi np. do analityki stron i ruchu na niej. Samodzielne pozycjonowanie może się udać na skalę lokalną i w przypadku niewielkich stron. Zdecydowanie trudniejsze jest pozycjonowanie stron w skali kraju, zwłaszcza specyficznych stron o tematyce np. hazardowej czy erotycznej.

Zlecenie pozycjonowania agencji

Powierzenie opieki nad pozycjami strony specjalistycznej firmie oznacza, że płacisz za określoną usługę i masz prawo oczekiwać rezultatów. Doświadczeni pozycjonerzy wiedzą co i jak zrobić, by osiągnąć pożądane efekty. Niestety, żadna agencja nie może zagwarantować konkretnych wyników – bo te zależą w przeważającej mierze od Google, jak i tego, co robi konkurencja (a ta nigdy nie śpi). Możesz za to spodziewać się, że firma zajmująca się pozycjonowaniem stron wie, jak robić to bezpiecznie. Musisz się jednak liczyć z tym, że konieczne będzie podanie niektórych danych dostępowych do witryny celem wdrożenia na niej zmian. Pozycjonowanie stron przez agencję polecane jest zwłaszcza w przypadku dużych serwisów oraz sklepów internetowych.

Podsumowanie

Tak jak w przypadku cieknącego kranu sam podejmujesz się naprawy, a do pękniętej rury wzywasz hydraulika, tak swoją niewielką firmową stronę lub bloga możesz próbować pozycjonować sam, ale do większego serwisu, sklepu online oraz bardzo konkurencyjnych fraz będziesz potrzebował pomocy firmy pozycjonerskiej.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.