Programy tworzenia postów na Blogu – Microsoft

Ikona wpisu
Ikona wpisu

Tak, jest pełno programów do obsługi tekstów dla blogów. Opiszę te, które najłatwiej zdobyć i obsłużyć. Pomogą one redagować artykuły w bardzo prosty sposób – przecież edytory tekstowe są stworzone do pisania tekstów!


MS Office Word

Ten edytor tekstowy zawiera bardzo dużo funkcji dopasowanych do tworzenia blogów – w trybie edycji wyświetlają się tylko 2 karty – pierwsza zawiera funkcje dotyczące kont na blogach (a także kategorii na Twoim blogu) i formatowania tekstów – na wstążce pojawią się też specjalne style HTML. Oczywiście te style możesz zmieniać i dodawać nowe, a Word sam je dopasuje do tekstu.

Możesz pracować z wieloma blogami  i kontami naraz. Spójrz na grupę blog na poniższym zdjęciu wstążki.

Druga karta to nieco odchudzone menu Wstawianie.

Zarządzanie wpisywaniem

MS OFFICE WORD 2010

Plik –> Nowe –> Wpis na blogu

Jeśli jeszcze nie tworzyliście wpisów na blogu – zostaniecie poproszeni o zalogowanie się i wybranie bloga (wpisanie jego adresu URL).

Adres URL: Adres typu 

Aby opublikować wpis – kliknij przycisk Publikuj znajdujący się po lewej stronie karty. Aby móc wybrać drugą opcję zapisu – zapisanie jako projekt na blogu – kliknij strzałkę pod publikuj i wybierz ją!


Windows Live Writer

Ten edytor jest częścią usługi Windows Life Essentials, która jest dostępna dla użytkowników systemów Windows 7 i nowszych. Jest alternatywą dla Worda, ale zawiera też kilka innych funkcji, które opiszę. Ale od początku:

Edytor zawiera 3 karty: Home, Insert i Blog Account. Omówię tylko niektóre polecenia, resztę rozpoznasz.

Publish pozwala na szybkie dodawanie. Duży przycisk Publish “dodaje” artykuł.  Dwa przyciski obok to:

  • Lista Twoich blogów
  • Dodaj jako projekt

Zmieniać konta możesz z poziomu listy Twoich blogów.

HTML Styles zawiera style HTML – tylko nagłówki – tu nie możesz nic dodać ani zmienić (możesz za to zainstalować wtyczki!)

Insert dubluje najważniejsze polecenia z karty Insert.

Editing to podstawowe funkcje edytorów tekstów. Zapewne wszystkie 4 funkcje mają swoje skróty – ja znam wśród nich tylko 2, ale pozostałych 2 funkcji i tak rzadko używam.

  • Spelling – narzędzia dotyczące sprawdzania pisowni
  • Word count – zliczanie słów i znaków (oraz akapitów)
  • Find – znajdź w tekście… [ctrl+f]
  • Select all – zaznaczanie całego tekstu (przydaje się przy kopiowaniu) [ctrl+A]

Karta Insert jest bardzo ciekawa i warto z niej często korzystać

Breaks to grupa z poleceniami do wstawiania odstępów i linii.

  • Horizontal line – pozioma linia
  • Clear break – wstawianie przerwy po różnych obiektach
  • Split post – pozwala samodzielnie podzielić artykuł na wstęp i resztę (jeśli na swoim blogu to praktykujesz)

Media – Może tutaj Was zaskoczę 

  • Hyperlink – generator linków – od ręcznych po linki typu poprzedni post. Pozwala też wpisać tekst zastępczy.
  • Picture – pozwala wybrać zdjęcie z komputera lub Internetu (przed wstawieniem możesz podglądnąć zdjęcie)
  • Photo album – Tworzenie i wstawianie już istniejących albumów. Ma kilka użytecznych funkcji.
  • Video – Pozwala wstawić wideo:
    • Z Internetu (wpisujesz jego adres URL) możesz podglądnąć przed wstawieniem
    • From your computer – pozwala wstawić wideo np. na Youtube i wstawić link/odtwarzacz to postów.
    • From video service – pozwala wstawić link lub odtwarzacz np. z Youtube.
  • Map – pozwala wstawić mapę lub zdjęcie satelitarne
  • Post tags – pozwala wstawić tagi “wewnątrztekstowe”.
  • Emoticon – obrazki

Plug-ins – dodatki. Aby ściągnąć nowe – kliknij Add plug-in.

To już koniec mojego tekstu. Jeśli chcesz, abym głębiej poruszył temat któregoś z edytorów lub utworzył część 2 z Twoją propozycją – pisz!


Adres mojego bloga:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.