Rodzaje reklamy

Rynek reklamy jest bardzo zróżnicowany. Samych kanałów, w których można prezentować swój przekaz reklamowy jest wiele. Są to przede wszystkim media i internet – telewizja, radio, prasa, wyszukiwarki internetowe, media społecznościowe, a także różnego rodzaju reklama wizualna.

Pierwsze kroki

Na początku każdej działalności trzeba stworzyć markę i logo firmy, najlepiej ją reprezentujące, a kolejnym niezbędnym krokiem jest promocja tej marki w różnych kanałach. To są właśnie zadania, za które odpowiadają agencje reklamowe i interaktywne, które potrafią stworzyć skuteczną strategię marketingową, a następnie konsekwentnie ją realizować. Ważne by wszystkie elementy były ze sobą spójne. A więc wymyślone logo musi się pojawić we wszystkich materiałach reklamowych, na stronie internetowej, w każdej reklamie wizualnej.

Reklama telewizyjna i radiowa – zwłaszcza jeśli chodzi o media ogólnopolskie – zarezerwowana jest dla nielicznych firm, dysponujących sporym budżetem reklamowym. jednak jeśli chodzi o reklamę internetową, to właściwie każda firma w większym lub mniejszym stopniu może sobie na nią pozwolić. Zadaniem agencji reklamowej jest zaproponowanie i realizacja najwłaściwszych rozwiązań reklamowo-marketingowych w internecie. Wiadomo, że podstawą jest sama strona internetowa. Musi ona być przyjazna dla użytkowników, łatwa w nawigacji, przejrzysta, a także atrakcyjna wizualnie. Sprawne działanie strony www to jednak nie wszystko. Witrynę trzeba jeszcze wypromować.

Reklama w internecie

Najczęściej wykorzystywane jest tutaj pozycjonowanie, które stanowi długofalową strategię marketingową, obliczoną na długotrwały efekt. Optymalizując stronę pod ważne z punktu widzenia wizerunkowego i marketingowego słowa kluczowe, a także linkując ją z innych stron internetowych, można wiele osiągnąć. Często jednak na efekty trzeba długo czekać. Jeśli firmie zależy na szybkiej akcji reklamowej, lepszym rozwiązaniem jest reklama w Google AdWords, czyli reklama w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki lub reklama kontekstowa na stronach www. Tutaj reklama wyświetla się natychmiast po stworzeniu i opłaceniu kampanii, można ją modyfikować na bieżąco, zawiesić w razie potrzeby itd. Doświadczona agencja interaktywna potrafi sprawnie wykorzystywać obie metody promocji strony w internecie, dokładając do tego jeszcze marketing i reklamę w mediach społecznościowych.

Obecność na Facebooku jest bardzo istotną kwestią. Przez ten kanał można na bieżąco komunikować się z klientami, informować ich o aktualnych promocjach, nowościach, wyprzedażach, budować pozytywne relacje itd. Nie da się ukryć, że agencje reklamowe nie mogą dziś narzekać na brak pracy.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *