Rozwiń firmę w Nowym Roku!

Końcówka roku to okres podsumowań, przemyśleń i planów na przyszłość, które czynimy w sferze prywatnej i zawodowej. A co z biznesem? Każdej firmie należy się solidny bilans, który będzie czymś więcej niż rozrysowaniem słupków sprzedaży. Chodzi o to, by spojrzeć wstecz i uczciwie zastanowić się na tym, co nasza firma osiągnęła i czego się nauczyliśmy. Ustalenie, na jakim etapie znajdujemy się obecnie stanowi punkt wyjściowy do myślenia o najbliższej przyszłości.

Cel namierzony

W biznesie nie wolno osiadać na laurach, brak stałego rozwoju grozi nie tylko zastojem, ale wręcz uwstecznieniem. Musimy dokładnie określić zadania i cele do osiągnięcia oraz elementy do poprawki, musimy wiedzieć, w jakim miejscu chcemy się znaleźć za rok. Warto o tym rozmawiać nie tylko w dyrektorskim gronie. Dlaczego nie przeprowadzić wśród pracowników ankiet podsumowujących mijający rok? W takim badaniu każdy mógłby wymienić największe osiągnięcia firmy oraz swoje jako pracownika, wskazać możliwości rozwoju i podzielić się pomysłami na kolejny rok. Wiedza na temat tego, jak pracownicy postrzegają firmę – jej aktualną pozycję oraz potencjał, może być źródłem cennych wskazówek. Pamiętajmy, że nasze zamierzenia możemy osiągnąć tylko wtedy, gdy mamy jasno sprecyzowany cel oraz wyznaczone konkretne ścieżki do jego osiągnięcia.

Pomoc z zewnątrz

Jakie zmiany mogą okazać się korzystne dla firmy? Zanim do nich przystąpimy musimy dokładnie przeanalizować podejmowane w minionym roku działania pod względem ich efektywności. Może się okazać, że tracimy czas i energię na działania nieproduktywne lub że któraś z czynności nie działa tak jak trzeba. Wówczas warto rozważyć powierzenie pewnych procesów zewnętrznym partnerom. Outsourcing i wsparcie sprzedaży to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają nowoczesne firmy, ponieważ gwarantuje profesjonalizm, oszczędność i pozwala skupić się na sprawach nadrzędnych. Na działania wspierające sprzedaż składa się szereg narzędzi, z których możemy wybrać te najbardziej dla nas użyteczne, np. związane ze strategiczną dystrybucją i ekspozycją towaru (zarządzanie kategorią) czy merchandisingiem.

Wzrost dochodów firmy to główny cel każdego przedsiębiorcy. Aby go osiągnąć trzeba stale rozbudowywać to, co już mamy, a więc pomyśleć otwarciu nowego punktu, zwiększeniu sieci sprzedaży, poszerzeniu zakresu usług, wprowadzeniu nowego produktu czy pozyskaniu dużego klienta. Jednak mniej rewolucyjne zmiany też mogą być korzystne, np. nowy branding czy strona internetowa.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *