Transport w odniesieniu do embarga

Embargo, czyli całkowity zakaz transportu określonych ładunków z konkretnych państw ma ogromny wpływ na wiele dziedzin naszego życia. Z jednej strony powoduje ono spadek cen w kraju objętym embargiem, jednak z drugiej strony straty ponoszone przez producentów i firmy transportowe są zdecydowanie większe. Cierpi też na tym transport.

Skupmy się na problemie, który pojawia się przed przewoźnikami. W momencie wprowadzenia embarga, na granicy przebywa wielu kierowców z ciężarówkami wypełnionymi po brzegi ładunkiem „zakazanym”. Nie mogą oni przekroczyć granicy i najczęściej muszą zawrócić do bazy. W przypadku przewozu towarów łatwo psujących się(np. świeża żywność) istnieje również zagrożenie, że ładunek zepsuje się podczas kursu powrotnego powodując straty zarówno producenta jak i firmy transportowej. Również rynek i giełdy transportowe cierpią w przypadku embarga, gdyż liczba wolnych pojazdów zaczyna znacząco przerastać ilość wolnych ładunków. W wyniku wrogich działań gospodarczych (jak embargo) sektor usług, a w szczególności usługi transportowe i spedycyjne mogą zanotować znaczący spadek wartości.

Pamiętać trzeba jednak, że embargo jest bronią obosieczną i takie same, jeśli nie dotkliwsze skutki odczuwają mieszkańcy państwa, które embargo nakłada, również ich firmy będą notowały straty, a sektor transportu i spedycji zostanie dotknięty najbardziej.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.