Właściwa dieta powoduje spadek wagi

Odchudzenie się nie jest rzeczą prostą, o czym przekonały się już miliony osób na całym świecie. Nie oznacza to jednak, że należy porzucić sam pomysł o schudnięciu tylko dlatego, że nie jest on łatwy w realizacji.

Powiedzmy sobie jasno i wyraźnie: by nie nabierać dodatkowych kilogramów, trzeba po prostu na stałe zmienić swój sposób żywienia. Sama nadwaga może być synonimem nagromadzonego tłuszczu, nagromadzonego w wielkich ilościach, odkładanego poprzez ludzkie ciało wokół organów wewnętrznych, tak samo jelit, jaki oraz serca czy może płuc jak również bezpośrednio pod skórą. Sytuacja może być wciąż jeszcze poważniejsza w przypadku osoby palącej. Chcąc schudnąć pamiętajcie, że nie można drastycznie ograniczyć posiłków, czy może – co gorsze – zrezygnować z jedzenia. Posiłki trzeba wkomponować w rytm dnia oraz jadać regularnie. Czasem warto także poświęcić trochę czasu, by poczytać trochę o produktach, które spożywamy, niektóre zastąpić zdrowszymi, a pewne w ogóle wykluczyć z diety. Warto też spróbować tabletek na odchudzanie.

Pamiętajmy jednak, że częsty ruch to podstawa zdrowego odchudzania. Ważne może być uświadomienie sobie, że tłuszcz to również generalnie czynnik niebezpieczny dla zdrowia. Sprzyja pojawianiu sie płytek tłuszczowych na ściankach tętnic – powstaje wtedy arterioskleroza, miażdżyca, stwardnienie tętnic – które zmniejszają ich średnice. W wyniku tego, krążenie krwi może być zakłócone, także powodu owych nagromadzonych płytek powinny się tworzyć skrzepy krwi, co z kolei zwiększa ryzyko pojawienia się dolegliwości serca, dolegliwości naczyń krwionośnych, zawału czy udaru mózgu. Nie jedz wieczorem. Jeżeli wracasz wieczorem zmęczony po treningu albo siłowni, nie jedz dużego posiłku. Łatwo jest w ów sposób przytyć, bo organizm w nocy nie zdąży spalić tego, co zjadłeś. Spróbuj zjeść jabłko albo grzankę. Pozwoli ci to przede wszystkim zasnąć bez uczucia głodu. Pamiętaj też, że jedzenie dużych posiłków z rana oraz w południe pozwoli uniknąć napadu wilczego głodu wieczorem. Warto zwrócić uwagę na swoją wagę, bo duża masa ciała stwarza duże ryzyko przedwczesnej śmierci – u kobiet to ryzyko wzrasta o 33%, a u mężczyzn – o 25%.

Jak wiadomo, oprócz aspektów zdrowotnych, szczupła sylwetka wiąże się też z lepszym odbiorem naszej osoby poprzez innych ludzi. Bardziej estetyczny wygląd przekłada się na wzrost pewności siebie oraz zwiększone poczucie własnej wartości. Mówi się o tym, że zdrowa, ale przede wszystkim skuteczna dieta odchudzająca to taka dieta, której efekt może być widoczny co najmniej dwa lata po zakończeniu okresu odchudzania. Zatem samo się rozumie przez się, że wszystkie diety odchudzające, które mają efekt krótkotrwały, utrzymujący się poprzez dwa, trzy tygodnie po ich zakończeniu, są uważane za niekorzystne dla naszego zdrowia. Prawidłowa i skuteczna dieta odchudzająca powinna bazować przede wszystkim na różnorodnych produktach spożywczych. Nie ma zasadniczo w ogóle sensu nagłe zupełne odrzucenie spożywania cukru oraz odmawianie sobie wszystkiego. Bo gdy utrata wagi okaże się dla nas satysfakcjonująca, zaczniemy jeść ponownie tak, jak przed rozpoczęciem diety, a na rezultaty nie trzeba będzie bardzo długo czekać: duży brzuch, uda i kolejne dodatkowe, zbedne kilogramy. I dlatego tak ważne może być przestrzeganie porad specjalistów, którzy nogą pomóc ustalić program odżywiania się byśmy już na stałe stracili na wadze.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *