Wpływ reklam na nasze decyzje zakupowe

marketing i reklama

W obecnych czasach możemy kupić niemalże wszystko. Jeśli dany produkt nie jest dostępny w sklepie, to najczęściej po kilku dniach możemy się spodziewać, że będzie czekał do odebrania. Podczas sprzedaży oprócz wyglądu zewnętrznego, a także ceny coraz częściej sugerujemy się reklamą danego przedmiotu. Liczy się dla nas to w jaki sposób został przedstawiony, a także osoba, która go reklamowała.

Jeśli dany aktor dobrze nam się kojarzy, grał same fantastyczne role, to zakładamy, że nie mógłby oferować złego odkurzacza czy laptopa. A już na pewno sieć komórkowa z jakiej korzysta spełnia wszystkie wymagania abonenckie i dlatego nas do niej zachęca.

Kampanie reklamowe na potrzeby rynku

Zapominamy jednak o bardzo ważnym fakcie – za wszelkimi reklamami telewizyjnymi, bilbordami i innymi środkami przekazu, stoi najczęściej ogromna agencja reklamowa, która tworzy kampanie reklamowe na potrzeby rynku. Osoby biorące udział w krótkich spotach reklamowych są dokładnie i skrupulatnie dobierane aby pasowały figurą, kolorem włosów albo nawet barwą głosu do danego produktu. Jeśli widzimy szczupła, piękną kobietę jedzącą płatki śniadaniowe, to od razu zakładamy, ze są one zdrowe i pożywne, a po kilku miesiącach i my będziemy tak wyglądać.

Uleganie technikom manipulacyjnym reklam

Właśnie w taki sposób działają na nas media – zachęcają nas do korzystania z danych usług czy kupowania konkretnych towarów stosując techniki manipulacyjne. Jeśli potrzebujemy kupić konkretny produkt, warto wcześniej poczytać obiektywne artykuły i dokładnie zapoznać się z jego specyfikacją. Uleganie reklamom albo modzie, nie zawsze niesie ze sobą korzyści, a niekiedy wręcz przynosi nam same negatywne skutki.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *