Trudno sobie wyobrazić w dzisiejszych czasach, aby obiekty oraz instytucje prowadzące sprzedaż biletów były w stanie robić to bez odpowiednich narzędzi oraz oprogramowania. Czasy pań siedzących w okienkach i sprzedających bilety wydzierane z bloczków bezpowrotnie minęły. System sprzedaży biletów staje się niezbędnym narzędziem do obsługi obiektów oraz imprez na które wstęp wiąże się z zakupem biletów.
Narzędzia tego typu dedykowane są szczególnie do odbiorców z następujących kategorii:
- Obiekty kulturalne: opery, filharmonie, teatry, domy kultury i muzea.
- Obiekty rozrywkowe: głównie kina, duże multipleksy oraz mniejsze kina studyjne
- Obiekty sportowe stadiony i duże kluby sportowe.
Kluczowe cechy systemu sprzedaży biletów
Wydajny system powinien być kompleksowym narzędziem, oferującym szeroki zestaw funkcjonalności koniecznych do efektywnej dystrybucji biletów, karnetów oraz wejściówek. Potrzeby odbiorców z wyżej wymienionych sektorów (kultury, rozrywki i sportu) mogą się znacznie różnić. Dlatego powinien mieć on budowę modułową, pozwalającą na dowolnie konfigurowany na potrzeby klienta. Kompleksowy system sprzedaży biletów powinien posiadać rozbudowane funkcjonalności, które pozwolą klientom na:
- sprzedaż biletów w kasach obiektu, online, w aplikacjach mobilnych i punktach pośredniczących,
- sprzedaż produktów gastronomicznych, prowadzenie magazynu,
- prowadzenie akcji marketingowych, moduły lojalnościowe i komunikacji marketingowej pomagają nie tylko pozyskać nowych klientów ale również utrzymać lojalnych,
- bezpieczeństwo w obiekcie dzięki rozbudowanym możliwościom systemów kontroli dostępu.
Komentarze