Czy wymieniłeś już opony?

Większość właścicieli aut uważa, iż koła zimowe nie są opłacalne i wybierają całoroczne. Czytaj dalej a dowiesz się dlaczego sezonowa wymiana kół jest wymagana do bezpiecznej jazdy zimą. Informacji udzielali nam serwisanci z Hard Serwis Opon Kraków.

Nie ma opon idealnych na każdą porę roku. Zwłaszcza, groźne jest użytkowanie opon na lato zimą. Opona całoroczna też nie zawsze da rade w złych warunkach. Optymalnym pomysłem jest więc posiadanie 2 kompletów kół na dwa sezony, mówi Jan Klaus (Hard Wymiana Opon Kraków)

Jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze opon jest bezpieczeństwo. Zimówki radzą sobie z:ujemnymi temperaturami, śniegiem, śliską drogą, oblodzoną nawierzchnią. Takich osiągów zimą nie uzyskamy ani przy kołach na lato, ani przy kołach całosezonowych. Opony na lato trącą swoje właściwości (m.in. przyczepność) gdy temperatura jest niższa niż 7°. Opony całosezonowe niezbyt dobrze radzą sobie z zbyt dużą ilością śniegu, mokrą nawierzchnią czy oblodzoną nawierzchnią. Możliwości opon zimowych o tej porze roku są dwa razy lepsze od właściwości opon letnich i całorocznych. Kupno opon na zimę to gwarancja bezpieczeństwa. Powinno się też nie zapominać, że po sezonie zimowym i przed zimą przydałaby się regeneracja felg.

Właściwości opon generalnie są zawsze kompromisem. Jeden model zapewnia doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni, inny świetną kontrolę na śniegu, a kolejny pozwala pokonywać ogromne. Jeżeli opona[ma doskonałą przyczepność to nie jest być cicha itd. Wynika z tego, że wybór jednego rodzaju opon odbywa się generalnie kosztem innych osiągów. Zimówki projektowane są z myślą o zagwarantowaniu bezpieczeństwa w trudnych zimowych warunkach. Jeśli chodzi miasto i zimowe opony Kraków w zeszłym roku nie do końca poradził sobie z odśnieżeniem wszystkich dróg osiedla i zima była bardzo ciężka dla kierowców- mówi Leszek Karski z Hard Serwis Opon Kraków

Niektórzy kierowcy potrzebują wręcz ekstremalnej przyczepności zimą, a co się z tym łączy podwyższonego stopnia bezpieczeństwa. Dla nich produkowane są ekstremalne rodzaje opon (np. opony wyczynowe, kolcowane itp.) Opony kolcowane nie są dopuszczone do użytku w Polsce. Wyjątek stanowią rajdy zimowe. Stosowanie opon kolcowanych w pełni dozwolone jest np. w Finlandii.

Czemu opony całoroczne nie wystarczą? Czasami słyszy się jak kierowcy z doświadczeniem przytaczają argument, że kiedyś jeździło się cały rok na jednym zestawi opon, a zimy były bardziej srogie niż teraz…Zobaczmy o co chodzi. Opony na cały rok też są ustępstwem: rezygnujemy z osiągów w lecie na rzecz tych typowych dla zimy.Niestety wybierając opony na cały rok odmawiamy sobie części osiągów letnich, ale też z części możliwości zimowych. W dodatku nie wiemy, z których osiągów przyjdzie nam rezygnować. Z praktyki wiadomo, że opona całoroczna nie jest lepsza ani od opony letniej, ani od opony zimowej. Koła na cały rok w większych temperaturach zużywają się wolniej od opon zimowych. Jednak w niskich temperaturach i na śniegu opony zimowe zawsze są lepsze od opon całorocznych. Jeżeli zdecydujemy się na opony całoroczne będziemy mieć przeciętne opony zimą i przeciętne opony latem tłumaczy Adrian Maluch Harp Serwis Opon Kraków.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *