Obsługa programów lojalnościowych
Prowadzenie firmy to nie tylko czynności podejmowane w celu dostarczenia klientom towarów lub usług. Nieodzowną częścią każdego biznesu są także działania reklamowe i...
Filtruj według kategorii
Prowadzenie firmy to nie tylko czynności podejmowane w celu dostarczenia klientom towarów lub usług. Nieodzowną częścią każdego biznesu są także działania reklamowe i...
Szkolenia BHP dla pracowników szkół są istotnym elementem dbania o bezpieczeństwo i higienę pracy kadry pedagogicznej. Jest to niezwykle istotne w tak zróżnicowanym środowisku,...
Pakowanie produktów w sklepie internetowym jest bardzo ważną kwestią. Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, że proces pakowania nie polega tylko na nudnych czynnościach...
Na rynku dostępnych jest mnóstwo różnego rodzaju akcesoriów samochodowych. Część z nich to naprawdę przydatne gadżety, które mogą znacząco poprawić komfort jazdy samochodem. Mało...
Wśród wielu pomysłów ówczesnej władzy z okresu peerelu, gminne i powiatowe instytucje kultury, zdają się być pomysłem, który przetrwał próbę czasu. Obecnie w wielu prowincjalnych...
Emaile dotyczące transakcji są zwykle odbierane po wykonaniu transakcji (potwierdzenia zamówienia, płatności i wysyłki, faktury). Jednak nie jest to wystarczająca definicja...
Tuleje dystansowe są to metalowe elementy dystansowe znajdujące zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu. Tuleja dystansowa stosowana jest do zachowania stałej odległości między...
Łatwy dostęp do informacji wiąże się z powstawaniem coraz większej liczby fake newsów. Fałszywe wiadomości są domeną XXI wieku i niejednokrotnie zdążyły namieszać we współczesnym...
Zakup samochodu często pociąga za sobą wiele innych wydatków związanych z naprawami, eksploatacją oraz koniecznością opłacenia OC/AC. O ile niektórych z nich nie da się uniknąć,...
Instalacje pneumatyczne składają się z wielu różnych elementów. Wśród nich wymienić można szybkozłączki. Czym powinny się charakteryzować dobrej jakości złączki? Jaką dokładnie...
W wielu kulturach i religiach krzyż stanowi coś więcej aniżeli tylko dwie przecinające się linie. W chrześcijaństwie jest on jednym z najstarszych symboli. Niegdyś znak...
Email marketing staje się coraz bardziej popularny. Czym charakteryzuje się to narzędzie? Dlaczego warto z niego korzystać? I o czym nie wolno zapominać? Na te oraz inne pytania...
Tworzenie stron www to nie jest tak prosta sprawa, jak może się to niektórym wydawać. Zwłaszcza jeżeli chcielibyśmy by nasz serwis posiadał jakąś przejrzystą grafikę i specjalne...
Korbowód jest częścią silnika spalinowego, która łączy tłok z wałem korbowym. Jest jedną z głównych i niezbędnych do działania silnika części składowych. Zawiłość ruchu, jaki...
Porada prawna może przydać się praktycznie w każdym momencie. Wiele zależy od charakteru prowadzonej sprawy oraz od konkretnych potrzeb klienta. Kancelaria adwokacka służy pomocą...
Nawożenie należy do istotnych zabiegów pielęgnacyjnych, który sprawi, że rośliny będą miały odpowiednie warunki do wzrostu i rozwoju. Wiele osób ze względu na wygodę często...
Nie ważna okazja, rozpinany sweter zawsze odpowiedni Rozpinany damski sweter to ważny element szafy każdej modnej kobiety. Latem zastępują kurtki, a zimą zapewniają ciepło....
Zdecydowałaś się na wyjazd za granicę jako opiekunka do osób starszych, lecz wciąż nie jesteś pewna, jak znaleźć odpowiednią ofertę? Czy rozważasz wyjazd na własną rękę i nie...
Minimalizm we wnętrzach Mniej znaczy więcej. Minimalizm we wnętrzach to nie tylko ogólne podejście do wystroju, ale konkretny styl. Nietrudno domyślić się, że kluczem jest...
Siłowniki hydrauliczne, inaczej nazywane cylindrami hydraulicznymi lub silnikami hydrostatycznymi, są bardzo ważnym elementem maszyn budowlanych, takich jak koparki, a także...
Klimatyzatory stają się bardzo popularnym urządzeniem na rynku, zwłaszcza latem. Jednostki klimatyzacyjne możemy dostrzec przede wszystkim w sklepach i biurach, ale coraz więcej...
Wybierając pierścionek zwróć uwagę jaki styl preferuje Twoja ukochana. Zaobserwuj, jaką biżuterię nosi i postaraj się tym inspirować podczas zakupów. W tym artykule dowiesz się,...
Klimatyzacja to zbawienie, szczególnie w upalne dni. A takich u nas coraz więcej. Zanim jednak zdecydujemy się na jej zakup, upewnijmy się, czy jest to dobre rozwiązanie. Jak...
Osoby, które na co dzień mają kontakt z autami, często wyczulone są na różnego rodzaju sygnały informujące kierowcę o tym, że jakaś część lub podzespół wymaga sprawdzenia lub...
Jak wygląda cellulit raczej większość z nas wie. Jednak jak i kiedy powstaje? Czy jest dziedziczny i co można zrobić, by mu zapobiec?
Prowadzenie firmy to nie tylko czynności podejmowane w celu dostarczenia klientom towarów lub usług. Nieodzowną częścią każdego biznesu są także działania reklamowe i marketingowe. Obejmują one standardowe działania, takie jak wydrukowanie materiałów reklamowych (ulotek, folderów), przygotowanie atrakcyjnego szyldu firmy, stworzenie strony internetowej czy prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych. Warto także rozważyć wprowadzenie działań wykraczających poza taki zestaw. Niestandardowym narzędziem marketingowym zasługującym na szczególną uwagę jest zorganizowanie własnego programu lojalnościowego. Dobrze dobrany i wdrożony program lojalnościowy może przynieść firmie znaczące korzyści.
W zależności od oferowanego asortymentu, sposobu działania firmy oraz od rodzaju klientów można zorganizować programy w różnych formułach. Różnią się one między sobą zasadami oraz narzędziami do .
To bardzo prosta formuła programu lojalnościowego. Klient robiący zakupy lub korzystający z usług firmy otrzymuje kartonik, na którym sprzedawca w oznaczonych miejscach przystawia pieczątki lub daje klientowi naklejki. Ich liczba może wynikać z ilości wizyt klienta w firmie lub być uzależniona od dokonanych zakupów. Po uzbieraniu określonej liczby naklejek lub pieczątek klient ma prawo do odbioru nagrody określonej przez organizatora programu lojalnościowego. Najczęściej jest to gratisowy produkt lub usługa z oferty firmy.
W tym przypadku klient otrzymuje od sprzedawcy plastikową kartę lojalnościową, najczęściej formatu karty kredytowej. Stanowi ona identyfikator konta klienta w programie. Przy każdej wizycie lub zakupach klient podaje sprzedawcy kartę do zeskanowania, a ten nalicza punkty na jego koncie. Zebrane punkty klient może wymienić na nagrody.
Modyfikacją tej formuły są programy multilojalnościowe. Zasada uczestnictwa jest w nich podobna, ale klient może zbierać punkty korzystając z oferty większej liczby firm. Organizatorem takiego programu jest zewnętrzna firma, która dodatkowo definiuje katalog nagród oraz zajmuje się ich wydawaniem klientom.
W tego typu programach klient otrzymuje korzyść w postaci zwrotu części kwoty zakupu, stąd ich nazwa. Zamiast zwrotu gotówki organizator może przewidzieć inną korzyść uzyskaną przez klienta za zakupy. Cechą podnoszącą atrakcyjność programów typu cashback jest szybkość gratyfikacji. Wielu klientów zamiast pieczołowicie zbierać punkty w programie woli otrzymać nagrodę natychmiast, nawet jeśli to oznacza zmniejszenie jej atrakcyjności.
Programy tego typu są najczęściej organizowane przez duże sieci handlowe.
Kartę członkowską uczestnika programu stanowi tutaj aplikacja zainstalowana na urządzeniu mobilnym – smartfonie. W zależności od zastosowanych rozwiązań w aplikacji klient może mieć dodatkową funkcjonalność. Poza uczestnictwem w programie może na bieżąco kontrolować stan punktowy, mieć dostęp do danych organizatora, przeglądać katalog nagród. Jest to rozwiązanie oparte na systemie informatycznym, więc organizator często ma dużą swobodę w ustalaniu zasad programu i szczegółów związanych z uczestnictwem.
Systemy bazujące na aplikacjach mobilnych są najnowocześniejszą formą organizowania programów lojalnościowych, dającą największe możliwości.
Wykorzystanie nowoczesnych technologii przy obsłudze programów lojalnościowych wykorzystujących aplikację mobilną plasuje to rozwiązanie na szczycie dostępnych rodzajów. Rozwiązania te posiadają właściwie tylko jedną wadę: konieczność posiadania urządzenia mobilnego przez uczestnika programu. Jednak szybki postęp techniczny, zmniejszające się ceny i rosnąca powszechność posiadania smartfonów powoduje, że wada ta coraz bardziej traci na znaczeniu.
Do zalet obsługi programów lojalnościowych z aplikacjami mobilnymi możemy zaliczyć:
Jeśli do obsługi programu lojalnościowego od strony organizatora i sprzedawcy twórca przewidział również aplikację mobilną, daje to kolejne korzyści:
Przykładem rozwiązania opartego na aplikacjach mobilnych managera/sprzedawcy oraz klienta jest system Klub Klienta. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii obsługa programów lojalnościowych w tym narzędziu daje opisane powyżej możliwości. Przez odpowiednią konstrukcję interfejsu użytkownika aplikacji wchodzących w skład systemu są one przy tym bardzo łatwe w obsłudze i intuicyjne.
Rozwiązanie oferuje przy tym unikatowe możliwości. Uczestnicy mogą polecać program innym osobom a tym samym poszerzać grono klientów organizatora nawet bez jego udziału. Mają także możliwość współuczestnictwa w programie lojalnościowym i zbierania punktów w ramach wspólnego konta punktowego.
Stopień zaawansowania technicznego systemu Klub Klienta nie oznacza bynajmniej konieczności ponoszenia wysokich kosztów jego użytkowania. Rozwiązanie jest oferowane w bardzo przystępnych cenach (a nawet bezpłatnie). Dzięki temu jest w zasięgu każdej firmy usługowej, handlowej lub produkcyjnej.
Komentarze