Jak trenować w domu?

trening-w-domu-jak-trenować-skutecznie

Nie każdy z nas lubi trenować na siłowni. Niektórych odstraszają tłumy, czasem mamy na siłownię daleko i nie chce nam się wieźć komunikacją miejską ciężkiej torby. Niektórzy z nas też wstydzą się obecnego wyglądu i wolą zaczekać z pójściem na siłownię aż zrzucą trochę więcej kilogramów. Niezależnie od tego jakie są Twoje powody, nie musisz ćwiczyć na siłowni. Skuteczny trening można przeprowadzić również w domu.

Co będzie Ci potrzebne, żeby trenować w domu?

Przede wszystkim powinieneś zaplanować sobie dogodne godziny treningów, aby nie przeszkadzać osobom, które z Tobą mieszkają oraz żeby nie czuć się skrępowanym.

Drugą ważną kwestią będzie wybranie odpowiedniej przestrzeni. Nie oszukujmy się – będziesz potrzebował trochę miejsca. Dobra informacja jest taka, że możesz wykorzystać sprzęty znajdujące się w domu – np. kanapę czy krzesło  przykładowo do treningów w podporze.

Kolejną istotną kwestią będzie ubiór – to kolejna zaleta treningu w domu – nie musisz inwestować w specjalistyczne ubrania czy obuwie, zadbaj jednak o to, aby strój nie krępował Twoich ruchów. Dobrze też będzie jeśli będziesz miał obuwie sportowe lub jakiekolwiek inne na płaskiej podeszwie.

Może przydać Ci się również mata – do ćwiczeń na podłożu będzie wygodniejsza niż panele, chyba, że możesz ćwiczyć na dywanie.

Warto też zatroszczyć się o akcesoria – możesz kupić sobie zestaw hantli, obciążniki na kostki czy zestaw gum – ich koszty nie są duże. W ostateczności możesz skorzystać z butelek wypełnionych wodą.

Jaki trening wybrać?

Tak na prawdę masz bardzo duże pole do wyboru treningu. Najlepszym wyjściem będzie zamówienie u trenera personalnego planu treningowego dostosowanego do warunków domowych. Możesz też skorzystać z wielu fit aplikacji na telefony komórkowe, które posiadają gotowe scenariusze treningów lub włączyć sobie trening z Youtube.

W domu możesz wykonywać wiele ćwiczeń zarówno siłowych jak i cardio.

Z ćwiczeń siłowych z własną masą ciała na pewno możesz robić wszelkiego rodzaju wariacje pompek:

  • pompki w oparciu o ścianę
  • pompki damskie z ugiętymi w kolanach nogami
  • klasyczne pompki męskie
  • pompki w oparciu o kszesło

Warto do treningów wprowadzić również przysiady, wykroki, unoszenie tułowia w górę w leżeniu, planki, brzuszki i wszelkie ich wariacje. Jeśli masz ciężarki lub już zaopatrzyłeś się w butelki z wodą możesz robić wyciskanie w leżeniu, w staniu, odwodzenie ramion w bok z obciążeniem, unoszenie wyprostowanych rąk w górę z obciążeniem, arnoldki.

Z ćwiczeń cardio i spalających kilogramy możesz robić tzw. burpees, bieg w miejscu, trucht w miejscu z unoszeniem kolan do góry, pajacyki, przysiady z wyskokiem. Dobrym rozwiązaniem będzie również skakanie na skakance.

Trening w domu – dla kogo?

Bez wątpienia trening w zaciszu domowym jest rozwiązaniem odpowiednim dla osób, które mają wysoką automotywację. Jeśli potrzebujesz motywacji z zewnątrz lepiej wybierz siłownię i zajęcia grupowe lub treningi z trenerem. Jest to też dobra opcja dla osób systematycznych.

Zalety treningu w domu

Treningi w domu mają mnóstwo zalet. Zacznijmy od tego, że nie musisz wydawać pieniędzy na karnet na siłownię, dojazdy na siłownię, ubrania. Ćwicząc w domu nie musisz dobrze wyglądać i przejmować się tym, co pomyślą o tobie inni. Dużą zaletą jest fakt, że od razu po treningu możesz wskoczyć do swojej własnej wanny lub pod prysznic.

Jeśli nie macie pomysłu jak ćwiczyć w domu i chcielibyście zmaksymalizować efekty treningów w domowym zaciszu możecie skorzystać ze wsparcia jakim są usługi trener personalny online. Usługa ta polega na zamówieniu planu treningowego i diety od profesjonalnego trenera personalnego. Treningi powinny być do was dopasowane, zwróćcie też uwagę, aby mieć możliwość konsultacji z trenerem i zapytania o wszelkie wątpliwości. Jeśli ktoś z Was potrzebowałby planu treningowego pod ćwiczenia w domu, skrojonego na miarę zapraszam na moją stronę, gdzie taki plan można zamówić: plan treningowy online. Wszystkie plany przygotowywane są po analizie szczegółowego kwestionariusza dotyczącego waszego stanu zdrowia, stopnia zaawansowania, celu treningowego.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *