Blogtransportowy.pl – Różnice między Demurrage i Detention
Demurrage i Detention to dwa sformułowania używane w transporcie morskim, które często powodują w ludziach zamęt. Czy jest pomiędzy nimi różnica? W kontekście transportu...
Filtruj według kategorii
Demurrage i Detention to dwa sformułowania używane w transporcie morskim, które często powodują w ludziach zamęt. Czy jest pomiędzy nimi różnica? W kontekście transportu...
Profesjonalne tworzenie stron i aplikacji www dla firm, instytucji oraz osób prywatnych. Czy chcesz aby Twoja firma stała się rozpoznawalna w internecie? Pamiętaj, nie ma Cię w...
Naprawa laptopów i serwis komputerowy to czasochłonne i niejednokrotnie trudne zadanie – ale od czego są wyspecializowane w tej dziedzinie firmy informatyczne zwane również...
Łysienie plackowate jest to choroba skóry, której przyczyny dotąd nie poznano. Główną jej cechą jest występowanie trwałych, albo przejściowych ognisk wyłysienia. W ich obrębie...
Nie od dziś wiadomo że nasze drogi są przepełnione. Aut ciągle przybywa a drogi nie stają się szersze. W dodatku w naszym kraju w dużej mierze spedycja towarów odbywa się...
Dowódca sekcji to stopień, który uzyskujemy po spełnienie szeregu wymagań. W jednostkach KSRG wewnętrzne przyznanie stopnia dowódcy nie idzie w parze z jego obowiązkami i...
Zaparcia to stan dość kłopotliwy dla naszego organizmu kiedy nie możemy się wypróżnić z powodu nie prawidłowej perystaltyki naszych jelit. Czasem wynika on z nie odpowiedniej...
Przeciętnemu człowiekowi biuro rachunkowe kojarzy się ze skomplikowanymi operacjami na liczbach. O istnieniu takich biur, większość z nas przypomina sobie mniej więcej pod...
Łysienie jest problemem, który dotyka coraz większą grupę ludzi z powodu nadmiaru stresu, nie właściwego sposobu odżywiania, stosowanych leków. Często przyczyną łysienia jest...
Bez wątpienia w zarządzaniu sprawami finansowymi działalności, szczególnie w dziedzinie księgowości niezmiernie ważne są tylko i wyłącznie funkcjonalne programy. Tego typu...
Mimo szeroko rozpowszechnionej wiedzy na temat finansów większość z nas wciąż nie ma w sobie nawyku regularnego oszczędzania. Jeśli już jednak ktoś stara się odkładać część...
Złoto w sztabkach lub złote monety bulionowe to dobry pomysł na inwestowanie oraz oszczędzanie pieniędzy. W niepewnych finansowo i gospodarczo czasach lokowanie swoich...
W Polsce wiele badań wskazuje, że kupowanych i czytanych jest niewiele nowych publikacji książkowych. Jednym z problemów jest cena książek. Innym problemem jest brak rzetelnych...
Tłumaczenia stron i sklepów internetowych – początki. Jeżeli myślisz o wejściu ze swoim produktem na rynek zagraniczny to jednym z pierwszych kroków powinno być tłumaczenie....
Od jakiegoś już czasu żyjemy w czasach permanentnego kryzysu i każdy z posiadających własną firmę wie, że nie jest łatwo utrzymać się obecnie na rynku. Poza tym, bardzo wielu...
Place zabaw są miejscem, gdzie dzieci spędzają większość swojego wolnego czasu. Szczególnie te, które nie mają własnego podwórka. Dlatego wśród bloków pojawia się tak wiele placów...
Każdy z nas posiada w domu komputer, czasami nawet kilka sztuk rozmaitych marek, z różnymi podzespołami, różnej jakości. W firmach mnogość wykorzystywanych technologii...
laptopy opanowały Polskie domy. Korzystają z nich nie tylko firmy ale coraz częściej nawet dzieci lub seniorzy. Czasy się zmieniają, niegdyś komputer stacjonarny był szczytem...
Dla każdego, kto rozkoszuje się smakiem i zapachem dymu tytoniowego palenie fajki ma szczególny wymiar. Nie jest to bowiem zwykłe zabijanie głodu tytoniowego. Do coś o wiele...
Jako ostatni przedstawiciel wielkiego rodu Mików, usłyszałem o podsłuchiwaniu Angeli Merkel i wcale nie jestem oburzony. Muszę się przyznać, że mam taką fajną kryształową kulę,...
Od kilku dni reprezentacja Polski w piłce nożnej ma nowego selekcjonera. Został nim (już wcześniej mianowany przez media), Adam Nawałka. Nie będę się tutaj wdawał w dywagacje na...
Prowadzenie firmy nieodłącznie związane jest z posiadaniem komputerów, drukarek, sieci firmowej i łącza internetowego. Dopóki wszytko działa sprawnie nie ma żadnych problemów,...
Banki coraz silniej starają się pozyskać klientów oraz ich kapitał. Walka o klienta przeniosła się stosunkowo niedawno na nowy etap – chodzi o możliwość zakładania lokat przez...
Przed wbiciem pierwszego przysłowiowego szpadla w ziemię budując dom lub domek letniskowy na działce potrzebne będzie jego zgłoszenie lub uzyskanie pozwolenia na budowę. Jak...
Jak ratować nasz budżet domowy przed kryzysem??? Co można zrobić, żeby choć w minimalny sposób podreperować stan swojego konta??? Co zrobić, aby dać wymarzony prezent bliskiej...
Demurrage i Detention to dwa sformułowania używane w transporcie morskim, które często powodują w ludziach zamęt. Czy jest pomiędzy nimi różnica?
W kontekście transportu kontenerowego, najprościej rzecz ujmując:
Demurrage – Jest to czas na podjęcie pełnego i zdanie pustego kontenera do portu, określony przez armatora. Jest to również rodzaj odszkodowania, które jest wypłacane przez czarterującego w razie przekroczenia określonego w umowie czarterowej czasu załadunku/rozładunku danego statku, bądź w razie zbyt długiego czasu oczekiwania na wejście do portu przez określony statek. ODNOSI SIĘ DO TOWARU
Detention – (zatrzymanie) j.w. ODNOSI SIĘ DO SPRZĘTU (KONTENERA)
Wyjaśnienie:
Import: Kontener zostaje rozładowany ze statku 2 czerwca. Odbiorca informuje armatora, iż dostawę ładunku planuje na 12 czerwca. Załóżmy, że standardowo 7 dni od momentu rozładunku kontenera ze statku jest wolnych od opłat (w różnych portach ilość tych dni różni się od siebie, w zależności od zapisów w taryfach armatorskich), zatem okres wolny od opłat upływa 8 czerwca.
W takim razie, armator obciąży odbiorcę kosztami DEMURRAGE za 4 dni od 9 – 12 czerwca według stawki określonej przez Przewoźnika.
Po tym, jak pełny kontener zostanie pobrany przez klienta, np: gdy zajmie mu kolejnych 7 dni zwrócenie pustego kontenera do portu, wówczas okres ten nazywamy DETENTION a za okres ten odbiorca również zostanie obciążony zgodnie z taryfą armatora.
Reasumując: zanim pełny kontener zostanie pobrany, naliczony zostaje Demurrage a po jego pobraniu i do momentu zwrotu pustego kontenera, naliczony zostaje Detention.
Eksport : W przypadku eksportu, armator zwykle daje 5 dni, podczas których nadawca musi pobrać pusty kontener, załadować go i odesłać pełny do portu. W razie opóźnień armator nalicza koszty Detention (zazwyczaj jest to taryfa obowiązująca w przypadku importu) już gdy kontener jest w posiadaniu klienta, nie ważne też czy jest pusty czy pełny.
Gdy kontener jest załadowany a nadawca nie może wysłać towaru z różnych przyczyn, wówczas naliczone zostaną koszty Demurrage do momentu wysłania pełnego kontenera.
http://www.blogtransportowy.pl
Komentarze
Interesujące, i to bardzo. Jestem wdzięczny za rozjaśnienie.
https://24cargo.pl to znakomita giełda transportowa, zapraszam serdecznie.
Nigdy właśnie nie rozumiałem różnic pomiędzy tymi wyrażeniami, więc dzięki za rozjaśnienie w głowie ;)
Zapraszam do nowej, całkowicie darmowej giełdy transportowej.
http://www.transport.monstro.pl