Pozycjonowanie stron internetowych – jak to działa?
Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach...
Filtruj według kategorii
Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach...
Zima nie jest łaskawa dla rododendronów. Największym zagrożeniem dla tych roślin nie jest mróz, ale zimowe słońce i wiatr. Mogą one spowodować ogromne straty w ogrodowej kondycji...
Wszyscy kierowcy znakomicie zdają sobie sprawę, że na bezpieczeństwo prowadzenia każdego samochodu niezaprzeczalnie ogromny wpływ mają zamontowane w pojeździe opony. Ponadto,...
Zależy Ci na tym, aby stworzyć wyjątkowy film promujący Twoje usługi? Chcesz wiedzieć, co wpływa na jakość tworzonego materiału wideo? Poznaj kilka wskazówek, o których nie należy...
Szukasz pysznego napoju, który posiada właściwości orzeźwiające? Chcesz poznać ciekawe połączenia smakowe, które sprawdzają się zarówno w ciepłe, jak i chłodne dni? Poznaj nowe...
Wiele osób posiada w swoim domu znaczną ilość przeczytanych (i to często niejednokrotnie) książek, podręczników czy komiksów. Jeżeli publikacje nie są już użytkowane, nie ma sensu...
Jakie są zagrożenia związane z holowaniem pojazdu? Czy w danym momencie to właśnie usługi lawetą będą najbardziej korzystne? Obsługa lawety samochodowej jest dziś kluczową usługą...
Zakupy: przyjemność czy obowiązek? Sklepy spożywcze, butiki, drogerie to najczęściej odwiedzane sklepy. Często usytuowane w galeriach, co z jednej strony jest ułatwieniem życia, z...
Zrównoważony budżet w naszym biznesie i prowadzonej przez nas firmie to podstawa, która zapewnia nam odpowiednią płynność finansową i rzecz jasna generowanie kolejnych korzyści...
Marzysz o karierze pełnej sukcesów w branży IT? Zatem wszystko w Twoich rękach i głowie! Nie wiesz, jaką drogę wybrać, aby zrobić karierę w IT? Przygotowaliśmy 3 najczęściej...
Okonie to jedne z najczęściej spotykanych i najczęściej łowionych ryb, jeśli chodzi o europejskie wody. Spotkać je można zarówno w rzekach, kanałach, jeziorach, zbiornikach...
Internet umożliwia obecnie wykonywanie wielu codziennych czynności w sposób wygodny i mało angażujący. Od pewnego czasu możliwe jest składanie do urzędów wniosków, mających na...
Współczesny konsument coraz chętniej sięga po rozwiązania, które oszczędzają jego czas i zwiększają komfort korzystania z produktów lub usług. Nie dziwi zatem fakt, że...
Tworzywo sztuczne zrewolucjonizowało niemal każdą branżę. To materiał, który budzi jednak pewne kontrowersje. Nie można odmówić mu wielu zalet takich jak: trwałość, odporność na...
Białe buty damskie to doskonała baza do stworzenia wielu ciekawych stylizacji. Są niezwykle stylowe i uniwersalne. Niestety mają jedną wadę, a mianowicie szybko się brudzą. Jak...
Chociaż na pierwszy rzut oka pojęcia te wydają nam się jasne, kiedy przychodzi do sądowego sporu, zaczynamy się zastanawiać, kto może wesprzeć nas na tej mało przyjemnej drodze....
Ze sklepów internetowych korzystał prawdopodobnie każdy, niezależnie od wieku, płci czy wykonywanego zawodu. Rozwiązanie to z roku na rok staje się coraz bardziej popularne....
Dbanie o samochód nie ogranicza się tylko do przeglądów technicznych czy regularnej wymiany opon. Kontroli i ostrożności wymagają wszystkie systemy auta, włącznie z klimatyzacją....
Jeszcze kilka dekad temu fotografia była zarezerwowana jedynie dla wybranych. W dobie fotografii analogowej, tylko wykwalifikowani i dobrze wyposażenie fachowcy mogli zajmować się...
Konsumenci podejmują decyzje zakupowe na podstawie wielu różnych czynników. Jednym z nich jest postawa wobec marki. Często mając, np. ulubiony sklep z ubraniami, to właśnie do...
Kody QR na co dzień ułatwiają życie użytkownikom smartfonów, a więc zdecydowanej większości społeczeństwa. Nic dziwnego, że stale pojawiają się nowe sposoby ich wykorzystania....
Wybierając się na wycieczkę do angielskiej stolicy, zwłaszcza jeśli jest ona nieco dłuższa, warto zarezerwować jeden dzień na zwiedzanie muzeów. Co do tego, że jest co zwiedzać,...
Każdego roku letnią porą borykamy się z tym samym problemem, a mianowicie naszą zmorą stają się komary, które ewidentnie zniechęcają nas do odpoczynku w przydomowym ogrodzie....
Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami osoby, które posiadają pozwolenie na broń, muszą nosić ją przy sobie lub przechowywać w odpowiednim miejscu. Miejsce to może być...
Kiedy niezbędny jest ogranicznik przepięć? Zmienne warunki atmosferyczne takie jak burze i wyładowania atmosferyczne są niezwykle groźne dla instalacji elektrycznej i wszystkich...
Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją pod kątem wyszukiwarek internetowych lub po prostu SEO. Walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może każdy materiał, który może być odczytany i zaindeksowany przez roboty internetowe Google. W tym trudnym wyścigu mogą wziąć udział zarówno strony firmowe i sklepy internetowe, jak i blogi oraz portale o innej tematyce, zainteresowane strony, które chcą szybko zgromadzić ruch od użytkowników Google.
Istota Search Engine Optimization polega na dogłębnej analizie poszczególnych elementów, które są oceniane przez wyszukiwarki, zmian ich wartości w czasie, etc., w celu poprawić ich skuteczność w przyszłości.
Jak widać, SEO to proces, który ma wiele cech specyficznych, własne terminy i definicje, które nie zawsze będą odpowiadać tradycyjnym pojęciom marketingu czy promocji. Na przykład sygnały rankingowe – to elementy, które wpływają na wartość strony przez wyszukiwarki (np. Title czy Meta Description). Należy jednak pamiętać, że nawet tak pozornie drugorzędne elementy jak linki (hiperłącza) odgrywają kluczową rolę w początkowych etapach pozycjonowania pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek; wpływają one bezpośrednio na pozycję strony w Google.
Wielu początkujących nie docenia roli, jaką odgrywają hiperłącza w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W rzeczywistości trudno jest to sobie wyobrazić: przecież Google bardzo łatwo umieszcza strony internetowe z wysokiej jakości treścią i odpowiednimi linkami na czołowych pozycjach! Jak zatem określić rolę hiperłączy i co należy zrobić, aby zmaksymalizować ich skuteczność?
Na początek zwróćmy się do samego Google. Na przykład w 2010 roku podano, że czynnik oceny „liczba linków wskazujących na Twoją stronę” (a właściwie jego poprzednik) stanowił 27,6% wszystkich sygnałów służących do określania oceny jakości stron internetowych. Nie oznacza to jednak, że należy umieszczać 50 czy 100 linków na każdej stronie tylko dlatego, że inne strony je posiadają! Liczba linków powinna być odpowiednia – ani za dużo, ani za mało. Aby osiągnąć pożądane rezultaty, musisz prawidłowo stosować techniki link buildingu, ale o tym więcej później… Teraz porozmawiajmy o ważnych szczegółach dla stron internetowych które zostały już zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania w Google.
Linkbuilding (linkowanie) to zbiorcza nazwa dla wszystkich działań mających na celu budowanie i optymalizację linków na stronach osób trzecich. Z punktu widzenia optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, linki takie nazywane są linkami zewnętrznymi. Wyróżnia się ich dwa rodzaje:
Linkbuilding jest bardzo trudną dziedziną dla początkujących, ponieważ wymaga korzystania z określonych narzędzi, kupowania już utworzonych linków (płacenia innym stronom za ich linki) itp.
Dopóki nie udało Ci się wprowadzić swojej strony na pierwszą pozycję w rankingach Google, intensywna optymalizacja treści jest jednym z najważniejszych działań. Początkującym użytkownikom często trudno jest jednak prawidłowo ocenić jej znaczenie. Należy pamiętać, że bardziej konkretne treści mają większe szanse na odnalezienie przez wyszukiwarki i docenienie przez nie niż ogólne teksty, które są naprawdę naszpikowane słowami kluczowymi – nie oznacza to jednak, że powinny zawierać „frazy kluczowe” tylko dla samego upychania ich w tekście! Wręcz przeciwnie: wszystkie techniki SEO pozwalają na osiągnięcie dwóch celów. Maksymalizację doświadczenia użytkownika i jednoczesne zwiększenie ruchu z wyszukiwarek…
Jaką rolę odgrywają słowa kluczowe?
Wyszukiwanie i dobór słów kluczowych odgrywa bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu strony internetowej. W rzeczywistości bez nich osiągnięcie dobrych pozycji w rankingach dla słów kluczowych o średniej i wysokiej konkurencyjności jest prawie niemożliwe, ale SEO wymaga również uwzględnienia nie tylko krótkoterminowych zadań. Istnieje jednak kilka przydatnych zasad, których należy przestrzegać:
Pozycjonowanie, czyli SEO to trudna sztuka. Jednak da się jej nauczyć. Nawet jeśli nie po to, żeby samemu to robić, to na pewno po to, aby kontrolować pracę agencji SEO!
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/
Komentarze