Po czym rozpoznać profesjonalny nieautoryzowany serwis samochodowy? Czym się kierować przy wyborze? Jakie usługi powinien oferować warsztat? Dowiedz się wszystkiego, o serwisach samochodowych.
Jak wiadomo, nieautoryzowane serwisy mogą być nawet o 50% tańsze, niż ASO. Jednakże wybór dobrego warsztatu nie jest łatwym zadaniem. Oczywiście najlepiej korzystać z serwisów poleconych przez zaufane osoby. Opinii można również szukać w Internecie na znanych forach. Najlepiej jednak research zrobić samemu. Jak sprawdzić, czy dany punkt jest godny zaufania?
Po pierwsze: naprawa zgodna z dokumentacją techniczną producenta
Dzięki dyrektywie GVO nie musisz już obowiązkowo serwisować swojego BMW w ASO, bez problemu możesz skorzystać z niezależnego serwisu bez ryzyka utraty gwarancji. Jest jednak jeden warunek. Warsztat powinien bezwzględnie przeprowadzić naprawę zgodnie z dokumentacją techniczną producenta. Dzięki dyrektywie powstała na rynku konkurencja – pojawiły się serwisy, będące alternatywną dla ASO, a autoryzowane serwisy musiały obniżyć ceny w celu zatrzymania klientów.
Po drugie: części oryginalne czy tańsze zamienniki?
Jednym z powodów, dla których nieautoryzowane serwisy oferują niższe stawki jest możliwość wyboru między naprawą z wykorzystaniem części oryginalnych lub części zamiennych. Te drugie oznaczone są różnymi literami symbolizującymi ich jakość. Obecnie, prócz oryginalnych części, możemy spotkać na rynku z częściami oznaczonymi literą Q, które pod względem specyfikacji zgodne są z oryginalnymi, tworzone są również z tych samych materiałów, ale nie zostały zapakowane w oryginalne opakowanie producenta. Naprawa wykonana za pomocą takich części jest równie skuteczna, a dużo tańsza, niż z wykorzystaniem oryginałów.
Po trzecie: odbiór samochodu
Oczywiście najbardziej liczy się efekt. Odbierając samochodów należy porównać efekt z tym, co zostało zlecone. Zawsze należy dokładnie sprawdzić samochód, najlepiej udać się na krótką przejażdżkę z serwisantem i dokładnie sprawdzić, czy usterka została usunięta. Nieprawidłowe wykonanie naprawy, nawet jeśli odkryjemy je już po opuszczeniu serwisu, nie zwalnia z poprawienia wykonanej obsługi. Dlatego, jeśli nie jesteśmy zadowoleni z obsługi, możemy zgłosić reklamację.
Artykuł powstał dzięki doświadczeniu serwisantów z AutoReduta Serwis BMW.
Komentarze