Czy zastanawiałeś się kiedyś jak i dlaczego klienci kupują Twoje produkty lub usługi? Rzecz w tym, że konsekwentne kupowanie towarów lub usług rzadko jest przypadkowe. Zwłaszcza w dzisiejszej transformacji gospodarczej i konkurencji. Pomocne mogą okazać się niektóre ze skutecznych technik i system do telemarketingu.
Najpierw musimy zdefiniować pojęcia okazji i prospektu:
- Perspektywa to każda osoba na świecie, która ma pieniądze i uprawnienia do ich wydania, ale nie ma jeszcze świadomości lub konieczności zakupu Twojego produktu.
- Okazja to osoba, która ma pieniądze i uprawnienia do ich wydania, a także jest świadoma Twojego produktu i usług oraz ma potrzebę zakupu.
- Kiedy klienci chcą dokonać zakupu, to dzięki udanej strategii marketingowej.
Kluczowe kroki w budowaniu skutecznego procesu sprzedaży
Budowa procesu sprzedaży to proces podróży prospekta lub klienta i kroki od świadomości o Twoim produkcie lub usłudze do zakupu.
Czasami klienci pomijają krok świadomości i kupują natychmiast, ponieważ trafiłeś w sedno praktycznych lub emocjonalnych odwołań lub obu. Ale to rzadko się zdarza i nie należy na to zbytnio liczyć.
Najlepszym sposobem na zbudowanie udanego procesu jest stworzenie świadomości i powolne przekonywanie klientów do zakupu u Ciebie.
Niektórzy menedżerowie kłócą się z tym, że nie na wszystkich rynkach istnieją „łatwe” sposoby na zbudowanie procesu sprzedaży i zwiększenie ROI. Praktyka marketingu nie zgadza się z tym stwierdzeniem.
Sposoby na uświadamianie i sprzedaż są ogromne na każdym rynku. Istnieją najbardziej znane rodzaje marketingu twojego produktu: darmowa reklama, PR, e-mail marketing, telemarketing, banery reklamowe, współrejestracja, marketing afiliacyjny, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, poczta bezpośrednia, e-newsletter, reklama, radio, reklama telewizyjna, a lista idzie dalej i dalej.
Niektóre z tych metod są tanie: optymalizacja SEO, co-registrations, affiliate marketing, banery reklamowe. Wszystkie inne formy reklamy są bardzo drogie. A najciekawszym faktem jest to, że czasami te drogie metody nie tworzą pozytywnego ROI dla Twojej firmy.
Wada tych metod reklamy jest to, że mają one czynnik „opóźnienia”. Perspektywy lub klienci mają czas na zastanowienie się nad Twoją ofertą i wydaniem pieniędzy, gdy obserwują tego typu reklamy.
Wartość systemu dostaw w procesie sprzedaży
Wielu menedżerów i interesariuszy, którzy chcą zbudować udany proces sprzedaży, zapomina o jednej z najbardziej podstawowych prawd w sprzedaży. Te trzy rzeczy są kluczowe, aby wiedzieć i zrozumieć, jak budować swój marketing:
- Produkt;
- Sales pitch;
- System dostarczania.
Produkt to produkt lub usługa, którą promujesz i sprzedajesz. Sales pitch to sposób, w jaki zmuszasz potencjalnego klienta do kupienia twojego produktu (np. mówienie, pokazywanie, pisanie).
A system dostarczania to sposób, w jaki wiadomość jest dostarczana. Niektóre z najbardziej popularnych systemów dostawy te dni są Internet, telefon, radio, telewizja, druk, słowo z ust, itp. Wśród tych systemów dostawy, telefon, telewizja i radio są najlepsze. Telewizja i radio mogą być najpotężniejszymi systemami, ale są bardzo drogie.
Znaczenie i cena skutecznego lejka sprzedaży
Na przykład minuta reklamy telewizyjnej może kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych. A to tylko uśrednione szacunki. Niektóre reklamy potrafią kosztować setki tysięcy złotych za 30 sekund w prime time.
Telewizja i radio są świetne, gdy masz potężną markę, budowaną przez dziesięciolecia. Jeśli Twoja marka jest tak znana jak Coca-Cola, Adidas, Lacoste, itp, to może być przypadek. W innych przypadkach możesz stracić wszystkie pieniądze, a nawet zostać bankrutem w jeden dzień.
Podczas pandemii COVID-19 nie ma dobrych prognoz dla telewizji, radia, druku i innych systemów przekazu. Ze względu na transformację gospodarczą i zmianę ludzkich przyzwyczajeń, prognozy dotyczące telewizji, radia i tekstu maleją.
Z drugiej strony, kampania telemarketingowa jest o wiele bardziej ekonomiczna i sprawdzona. Przyjrzyjmy się, co Forbes sądzi o telemarketingu. Możesz trafić do odbiorców dzięki skutecznej kampanii inbound i outbound i zwiększyć swój ROI.
Jednym z najbardziej opłacalnych sposobów na ekonomiczne uświadamianie lub sprzedaż dla małej lub średniej firmy jest telemarketing. Możesz wykonać tyle zimnych połączeń, ile to możliwe, aby zbudować udany lejek sprzedażowy i przekonwertować perspektywy na stałych klientów.
Głównie dlatego, że prawie nie ma czynnika „opóźnienia”. Kiedy agent rozmawia bezpośrednio z klientem, wpływ na dokonanie zakupu jest znacznie silniejszy. Inną wielką 5-gwiazdkową zaletą telemarketingu jest to, że po rozmowie z prawdziwą osobą jest bardziej wiarygodny niż inne rodzaje reklamy.
Jak zbudować lejek sprzedażowy z wykorzystaniem telemarketingu
Dzięki telemarketingowi budowanie potoku informacji jest znacznie łatwiejsze i szybsze. Ponieważ rozmawiasz bezpośrednio z żywym prospektem lub klientem, możesz przeprowadzić go przez procesy świadomości, rozgrzewki, follow-up i sprzedaży.
Na początek przygotuj listę potencjalnych klientów. Lista ta może być wynajęta od brokerów list lub masz już swoją zimną bazę odbiorców docelowych. Odpowiednia lista jest drogie, więc być ostrożnym w zakupie tych list i od kogo je kupić.
Oczywiście, trzeba call center w chmurze albo w biurze lub w domu. Dzisiejsze przemiany gospodarcze i ograniczenia przesuwają call center w kierunku działalności in-house. Większość z nich pracuje z chmurą, ponieważ jest to łatwe, produktywne i wydajne.
Po posiadaniu listy do dzwonienia, musisz wykonywać zimne telefony z konsekwencją i zgodnością z przepisami prawa.
Ustal punkt odniesienia dla swojego planu sprzedaży. Jako przykład, musisz ustawić 10 000 sprzedaży w ciągu roku. I wtedy zrozumiesz, ile sprzedaży musisz zrobić w miesiącu, tygodniu lub dniu.
Wniosek
Telemarketing jest znacznie bardziej opłacalny i rentowny rodzaj reklamy niż wszystkie inne. Zwłaszcza jeśli jesteś małym lub średnim przedsiębiorstwem. Twój lejek sprzedażowy będzie skuteczny i możesz łatwo zrozumieć, ile perspektyw zamieniasz w klientów.
Dokonujesz sprzedaży lub zapewniasz wsparcie klienta przez telefon i rozumiesz, ile ROI generujesz.
Dzisiejsze technologie zapewniają Ci call center w chmurze ze wszystkimi narzędziami call center w biurze. Większość odnoszących sukcesy firm przeszła na zdalny biznes z powodu pandemii COVID-19. A niektóre firmy chcą utrzymać pracę zdalną w jak największym stopniu.
Komentarze