Jak odkwasić organizm?

Jak odkwasić organizm?

Kiedy w naszym życiu pojawiają się choroby, złe samopoczucie, przyjmowanie leków nie skutkuje, warto zastanowić się, czy nie powinniśmy odkwasić naszego organizmu. Być może przyczyną naszych problemów jest zakłócenie równowagi zasadowo-kwasowej.

Taka równowaga jest podstawą prawidłowego przebiegu procesów życiowych i jeśli zostanie zachwiana, nasze samopoczucie na tym ucierpi. Zresztą nie chodzi tylko o samopoczucie – dużo groźniejsze jest to, że zakwaszony organizm zareaguje chorobą, nawet bardzo ciężką. Na skutek zakwaszenia krwi może pojawić się reumatyzm, choroby serca, nowotwory, uporczywe migreny, dna moczanowa, cukrzyca, kamica nerkowa i woreczka żółciowego. Lżejsze poziomy zakwaszenia objawią się bólami kręgosłupa, dolegliwościami jelitowymi, zgagą, co ważne – tego typu problemy mogą pojawić się nawet u małych dzieci. Jednak najczęściej kryzys zdrowotny występuje o czterdziestolatków. Mówi się nawet, że jeśli po 40-tce po wstaniu z łóżka nic cię nie boli – to znaczy, że już nie żyjesz! Oczywiście nie jest prawdą, że w takim wieku musimy godzić się z bólem i złym samopoczuciem.

Aby zachować zdrowie i pozbyć się dokuczliwych dolegliwości, należy odżywiać się w większości produktami zasadotwórczymi, natomiast ograniczać kwasotwórcze. Przede wszystkim powinniśmy zmienić też nasze nawyki żywieniowe – dokładnie przeżuwać pokarmy, jeść z umiarem, nie przejadać się, posiłki spożywać bez pośpiechu, starać się jeść minimum trzy razy w ciągu dnia, co jest zgodne z naszym zegarem biologicznym. Im naturalniejsze pokarmy przyjmujemy, tym lepiej dla naszego organizmu.

Odkwaszenie organizmu daje nam możliwość poprawienia naszego stanu zdrowia a przy tym także utratę zbędnych kilogramów, uzyskanie lepszego wyglądu, ładniejszej cery, włosów. Dodatkowo czujemy się lepiej, poprawia się nasze samopoczucie, zwiększa ilość energii, znikają kłopoty z zasypianiem.

W jaki sposób odkwasić nasze ciało?

Przede wszystkim należy odpowiednio się odżywiać i zmienić nasze dotychczasowe życie – jeśli żyjemy w stresie, mało sypiamy, jesteśmy nadmiernie pobudzeni- postarajmy się np. nauczyć technik relaksacyjnych, zacząć ćwiczyć jogę, odpowiednio oddychać, znaleźć czas na odprężające spacery. Czasem wystarczy pól godziny zabawy z ulubionym zwierzakiem, czy lektura poprawiającej nastrój książki. Jeśli oczekujemy szybkich i pozytywnych efektów, tym bardziej zdecydowane powinny być zmiany wprowadzone do naszego codziennego życia.

Przeanalizujmy jak nasz organizm reaguje na poszczególne posiłki. Jeśli stwierdzimy negatywny wpływ jakiejś potrawy – po prostu z niej zrezygnujmy. Zróbmy to nawet jeśli jest to nasza ulubiona potrawa. Nie zawsze to, co nam smakuje – dobrze nam służy.

Co jest niewskazane w diecie?

Przede wszystkim mięso, wędliny, słodycze, pieczywo, kawa, czarna herbata, sery i przetwory mleczne. Nadużywanie tych pokarmów wpływa na zakwaszenie organizmu. Do tego należy dołożyć wszelkie używki – takie jak papierosy i alkohol. Odrzucenie tych produktów wpłynie na odkwaszenie naszej krwi, jeśli nie jesteśmy w stanie z nich całkowicie zrezygnować – przynajmniej postarajmy się je w znacznym stopniu ograniczyć.

Odżywianie alkalizujące

Dieta powinna składać się głównie z warzyw, najlepiej jeśli będą gotowane na parze lub w niewielkiej ilości wody. Te które możemy przyrządzać ze skórką (na przykład ziemniaki, buraki) najlepiej nie pozbawiać łupin przed gotowaniem. W zasadzie wszystkie warzywa działają alkalizująco i poprawiają odczyn pH naszej krwi. Starajmy się jeść warzywa sezonowe, poza sezonem natomiast te, które udaje się nam przechowywać – także przez przyrządzanie z nich mrożonek. Warzywa lepiej jeść bez soli, ewentualnie użyjmy bardzo małej ilości soli morskiej. Dobrze jest przyprawiać je ziołami. Warto do warzyw dodać kiełki oraz olej rzepakowy, lniany, kokosowy lub oliwę z oliwek.

Spożywamy również wszelkiego rodzaju ziarna, nasiona słonecznika, pestki dyni, a także owoce. Zawsze podajemy je przed warzywami. Do picia przyrządzamy soki z owoców, warzyw, napary ziołowe, wywary warzywne. Dobrze wpływa na nasz organizm zakwas buraczany, możemy zrobić go samodzielnie. Przestrzegajmy regularności posiłków, starając się jeść je o stałych porach – co sprzyja właściwemu trawieniu i poprawia metabolizm. Śniadanie spożywamy między godziną 7 a 9, obiad między 13 a 15, a kolację nie później niż o godzinie 18.

Więcej informacji na ten temat na stronie http://zdrowosfera.pl

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *