AutoReduta Serwis BMW – Najczęstsze usterki BMW E46

BMW E46 to doskonały klasyk, ale jak każdy samochód czasami ulega awariom. Czy wiesz, na co zwracać uwagę, żeby ustrzec swój samochód przed kosztownymi naprawami?

Model E46, będący kontynuacja serii 3 produkowany przez koncern BMW od 1998 do 2007 r., stał się prawdziwym bestsellerem marki. Agresywne reflektory, linia, która stała się wzorcem dla kolejnych pokoleń, niskie nadwozie i kształtne nerki do dziś zachwycają klimatycznym charakterem lat 90. BMW stało się marzenie wielu, nie tylko młodych, kierowców. Dziś jednak, głównie za sprawą niefrasobliwego stylu jazdy fanów tego modelu, ciężko znaleźć egzemplarz bezwypadkowy. Ponadto teraz już wiemy sporo na temat najczęstszych usterek tego modelu. Ten artykuł powstał więc dzięki doświadczeniu serwisantów z AutoReduta Serwis BMW, którzy uporali się już z wieloma bardziej lub mniej typowymi usterkami tego modelu.

Wyjący dyferencjał

Inaczej zwany mechanizmem różnicowym, umożliwia kołom, znajdującym się na jednej osi, uzyskać różną częstotliwość obrotów. Dyferencjał ogranicza poślizg kół dzięki czemu samochód jest w stanie sprawnie jeździć na przykład po śniegu. Mechanizm składa się głównie z różnego rodzaju kół zębatych, łożysk i osi, dlatego, jeśli chcesz uniknąć awarii, nie zapominaj o oleju. To bardzo ważne! Nie warto też przy zakupie oleju kierować się ceną. Wybieraj zawsze ten, który zaleca producent samochodu. Nie wystarczy, że będziesz pamiętać o jego dolewaniu, ważne również, żeby olej wymienić po odpowiednim przebiegu. Dzięki temu unikniesz wielu nieprzyjemnych niespodzianek, w tym między innymi kłopotów z mechanizmem różnicowym, który w BMW E46 lubi się zepsuć. Jak rozpoznać, że dyferencjał uległ awarii? Po prostu wyje. Wtedy już raczej wymiana oleju nie pomoże, należy skorzystać z pomocy serwisu, który wymieni go na nowy.

Zużyta podpora wału napędowego

To powszechna usterka tylnego napędu. Usterka wału polega na zużyciu łożyska i objawia się drganiami podłogi, których częstotliwość wzrasta wraz z prędkością obrotową wału. Nie wolno ignorować objawów uszkodzenia wału. Usterka może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia samochodu lub do oderwania wału w trakcie jazdy. Chyba wyobrażasz sobie, jakie mogłyby być konsekwencje takiego zdarzenia… Dlatego, jeśli tylko poczujesz drgania i podejrzewasz uszkodzenie wału, natychmiast zgłoś się do serwisu BMW.

W modelu BMW E46 zdarzają się również awarie przekładni kierowniczej i układu chłodzenia, pękają sprężyny tylnego zawieszenia i zużywają się drobne elementy, jednakże dobry serwis BMW bez problemu radzi sobie z tego typu usterkami, jednocześnie nie narażając właściciela na wysokie koszty. Nasi serwisanci dysponują szerokim wyborem części zamiennych, dzięki czemu sprawnie możemy uporać z tego typu awariami.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *