Co to jest delivery automation w sklepie internetowym?

Jak prowadzić sprawnie swój sklep internetowy, aby zaoszczędzić czas i pieniądze a klienci zawsze byli zadowoleni? Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, warto skorzystać z pomocy platform sprzedażowych oraz operatora logistycznego. Ten „duet” pomoże Ci rozwinąć swój biznes i poprawić jego funkcjonowanie, a także usprawnić logistykę.

Delivery automation czyli automatyzacja procesów

Istnieje mnóstwo rzeczy takich jak na przykład nadawanie przesyłek czy informowanie klientów o statusie zamówienia, które możesz systemowo zautomatyzować. Jeśli sklep obsługuje dużą ilość zleceń takie automatyczne rozwiązania wydają się być wręcz niezbędne. Jak to zrobić? Na początku warto wybrać platformę sklepową, dzięki której sprzedawca nie musi poświęcać czasu na przepisywanie danych zleceniodawców, ale także może automatycznie informować o statusie zamówienia czy zorganizować zwroty przesyłek. Na rynku istnieje cały szereg platform sprzedażowych takich jak PrestaShop, RedCart czy Sote. Ponadto można zintegrować systemy magazynowe, dzięki IAI Shop, WF-Mag lub Comarch ERP Optima.

W czym może pomóc operator logistyczny?

Późniejsze kroki to zdecydowanie się na operatora logistycznego, który pozwala ograniczyć koszty dostawy i dostosować przewoźników odpowiednio do zlecenia. Operatorzy współpracują z platformami, udostępniając dedykowane wtyczki, dzięki którym proces wysyłki przebiega płynnie i sprawnie, bez zbędnej ingerencji sprzedającego. Ponadto można dowolnie rotować usługami kurierskimi oraz oferować najnowsze sposoby dostawy i świadczenia dodatkowe. Doręczenia do parcelshopów lub innych, wygodnych punktów odbioru oraz dodatkowe ubezpieczenia, czy pobrania – to tylko jedne z licznych możliwości.

Czytaj więcej na: biznes.globkurier.pl

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *