Cayenne stanowi pierwszy w historii samochód wyprodukowany przez Porsche tej klasy i najlepiej sprzedający się model marki w Ameryce Południowej. Niestety nawet ulubiony model Amerykanów ma swoje wady. Sprawdź na co uważać.
Porsche słynie z niezawodności i wysokiej klasy samochodów. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet najlepszym markom zdarzają się niedociągnięcia. Samochód to tylko maszyna, dlatego producent nie może gwarantować, że pozostanie wiecznie sprawna. Niestety w przypadku Cayenne usterka prawdopodobnie wynika z wady konstrukcyjnej. Nasze wieloletnie doświadczenie sprawiło, że możemy zwrócić Waszą uwagę na to, jak rozpoznać najczęstszą usterkę jednostki napędowej w Porsche Cayenne 4.5 V8 oraz przestrzec, jak można jej uniknąć.
Objawy zatarcia silnika
Do naszego serwisu Porsche trafił właściciel pięknego Cayenne 4.5 V8, który usłyszał stuki pod maską i miał problem z odpalaniem rozgrzanego silnika. Nasi specjaliści podejrzewali zatarcie silnika. Po badaniu kamerą endoskopową cylindrów okazało się, że diagnoza była trafna.
Przyczyny zatarcia jednostki napędowej
Za kłopoty z silnikiem objawiające się w ten sposób, zazwyczaj odpowiada najgorzej chłodzony, czwarty rząd cylindrów. Przyczyną są problemy ze smarowaniem, jakże powszechne w tym modelu Porsche, powodujące zatarcia.
Skutki awarii
Niedostateczna ilość oleju może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia jednostki napędowej. W przypadku tego samochodu zatarcia był już widoczne na tłokach, bloku, panewkach i cylindrach. W tym wypadku zaistniała konieczność wymiany elementów na nowe. Musieliśmy również wymienić uszczelniacze.
Radość z jazdy wymarzonym samochodem jest czymś nieocenionym, ale żeby móc cieszyć się wymarzonym samochodem, należy regularnie przeprowadzać przeglądy okresowe oraz pełną diagnostykę samochodu. W AutoReduta Serwis Porsche stawiamy na sprawną i profesjonalną obsługę oraz nawet 50% niższa cenę niż w ASO przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów. Zapraszamy!
Komentarze